نسخه چاپی

عجز آمریكا از یك موشك

اسدالله بادامچیان

وقتی نماینده آمریکا در سازمان مللل را دیدم که خودش بازیگر نمایش مسخره‌ای شده که موشک یمن را که به فرزودگاه ریاض اصابت کرده نشان می‌دهد. از عجز آمریکا به شگفت‌آمدم دیدم مدعی ابرقدرتی در جهان، در برابر یک موشک انصارالله یمن، اینطور سرگیجه گرفته که بدنه یک موشک را روی تخته‌ها گذاشته و آن را موشک ایرانی نامیده و صحنه‌آرایی کرده است و خانم هیلی خبرنگاران را جمع کرده و با آرایش تمام شوی تلویزیونی اجرا می‌کند کلی خندیدم.

در حالی که سه سال است هواپیماهای سعودی که نوکر آمریکاست یمن را بمباران‌های وحشیانه می‌کنند. ولی ملت شجاع یمن خم به ابرو نیاورده و استقامت می‌نماید و در تجمع‌های گسترده صنعا مرگ به آمریکا می‌گویند و به این نمایش مسخره پوزخند می‌زنند.

بنظرم این برنامه خانم هیلی نمایش حماقت طراحان این نمایش آمریکایی بود که احمقانه‌ تصور کرده‌اند مردم جهان این دروغ‌ها و این تحلیل‌های ناشیانه را باور می‌نمایند. آنها حالا متوجه می‌شوند که جهانیان این تحلیل صحیح و واقعی این نمایش را در نهان ماجرا می‌فهمند.

***

تحلیل واقعیت

در تحلیل واقعیت‌ها خوانندگان محترم از جمله مسئولان سفارت عربستان در ایران و آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها یا دولتهای همدست آمریکا می‌توانند به این تحلیل هم دقت کنند تا واقعیت را بهتر متوجه شوند:

1- اینکه نماینده آمریکا در سازمان ملل،‌این موشک را به خبرنگاران نشان می‌دهد، نشانگر ضعف شدید آمریکا در برابر ایران است که از اصابت یک موشک اینطور وحشت زده شده است.

2- اگر این موشک ایرانی باشد بیانگر اقتدار و قدرت موشکی ایران برای جهانیان است که در عین محاصره شدید یمن، از یمن، فرودگاه ریاض را هدف گرفته است.

3- اگر این موشک همان موشک فرود آمده در فرودگاه ریاض باشد، باید خود عربستان یا حداقل نماینده عربستان در سازمان ملل،‌آن را به نمایش می‌گذاشتند نه اینکه آمریکا لاشه موشک را به آمریکا برده و نمایش می‌دهد و اگر نماینده آمریکای مدعی ابرقدرتی جهان، اینکار را می‌کنند دلیل بر شدت عصبانیت و وحشت آمریکا از اصابت یک موشک به عربستان است!

4- اگر آمریکا از اصابت یک موشک به عربستان اینگونه هراس دارد، مخالفان عربستان را تشویق کرده است که عربستان را موشک باران کنند و موشک هم در دسترس هست نیازی نیست که آن را از ایران بگیرند.

5- آمریکا می‌داند که ایران دارای موشکهای با برد بلند است و با این عمل و نمایش مسخره به ایران نشان داده که عربستان و آمریکا تا چه اندازه از اصابت موشک می‌ترسند.

حالا ایران، می‌تواند از این وحشت و هراس سعودی، بهره‌برداری کرده، سعودی‌ها را تهدید نماید و آنها را وادار به عقب‌نشینی در امور منطقه کند.

6- و بالاخره آمریکا با این نمایش وحشت از اصابت یک موشک به ریاض به یمنی‌ها فهمانده که چقدر از موشک هراس دارند، و یمنی‌ها نیز بعید است که در برابر جنایات سعودی‌ها علیه مظلومین یمنی، از موشکباران ریاض خودداری نمایند.

7- و موارد دیگر که خوانندگان خود می‌توانند تحلیل کنند.

***

بنظرم اگر برای تحلیل‌های وارونه و تحلیل‌های غلط سیاسی، جایزه‌ای جهانی در نظر بگیرند تحلیل‌گران آمریکایی که این نمایش خنده‌دار را با بازیگری یک خانم ارائه داده‌اند جایزه اول را بدست می‌آورند.

همچنین طنزنویسان و طنزنگاران سیاسی می‌توانند از خانم هیلی تشکر ویژه کنند که سوژه خنده‌داری را برای طنزهای آنها،‌تهیه کرده است.

خدا مرحوم هاشمی رفسنجانی را بیامرزد که گفت برخی غربی‌ها مثل گاو تحلیل می‌کنند!

انصاراله یمن یک موشک به فرزودگاه ریاض زده،‌آمریکایی‌ها می‌گویند موشک ایرانی بوده است و علیه ایران اقدام به جوسازی کرده‌اند! در حالی که خودشان تأمین کنند. سلاح‌ها و بمب‌ها بمب‌افکن‌های سعودی هستند که این کشتار فجیع را مرتکب شده‌اند.

هر انسان عاقلی می‌گوید اگر سلاح دادن، کاری منفی است شما چرا به ستمکاران و قاتلان اسلحه می‌دهید و از آنها حمایت می‌کنید؟

این محکومیت آمریکاست پس از این نمایش مضحک نماینده آنها در سازمان ملل.

۱۳۹۶/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...