نسخه چاپی

جریمه جدید در انتظار رانندگان حادثه‌ساز

پرتاب زباله، نوشتن آگهی و بیرون آوردن دست از خودرو تخلف است.

به گزارش نما، سرهنگ حسن عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ، در رابطه با برخی موارد که باعث حواس پرتی راننده خودرو و همچنین سایر رانندگان شده و می‌تواند حادثه‌ساز و خطرآفرین باشد، اظهار داشت: نوشتن یا نصب هرگونه علائم و تصاویر بر روی خودروها، پرتاب ضایعات و زباله از درون خودرو بر روی معابر و خیابان‌ها و همچنین بیرون آوردن دست از خودرو و امثالهم می‌تواند موجب حواس پرتی راننده شده و حادثه‌ای را رقم بزند، بنابراین قانونگذار برای جلوگیری چنین حوادث، این موارد را جزو تخلفات اعلام کرده است.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: نصب هرگونه علائم یا الصاق هر نوع نوشته، آگهی و تصاویر که بدنه خارجی وسیله نقلیه و همچنین قسمت درونی وسیله نقلیه عمومی مسافربری بدون مجوز لازم در کد تخلف 2069 جای گرفته و مبلغ جریمه 300 هزار ریالی برای آن پیش‌بینی شده است.

این مقام ارشد پلیس راهور پایتخت به کد تخلف 2073 پرداخت و گفت: بنابر جدول موضوعی جرائم رانندگی، پرتاب کردن یا ریختن ضایعات، زباله، اشیاء، آب دهان و بینی و امثالهم از وسیله نقلیه به سطح معابر نیز جریمه 300 هزار ریالی را به دنبال دارد.

سرهنگ عابدی به بیرون آوردن دست از خودرو یا هریک از اعضای بدن سرنشینان از وسیله نقلیه در حال حرکت اشاره و خاطرنشان کرد: این موارد نیز جزو تخلف محسوب شده و بنابر کد تخلف 2115 مندرج در جدول موضوعی جرائم، مبلغ 300 هزار ریال جریمه برای آن پیش‌بینی شده است.

وی گفت: در رابطه با موارد فوق نیاز به انجام کارهای فرهنگی و آموزشی احساس می‌شود، البته باید گفت نسبت به سال‌های گذشته انجام این تخلفات کمتر شده و این نشان از ارتقاء فرهنگ، آموزش و اطلاع‌رسانی بهینه در این زمینه بوده است.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...