نسخه چاپی

ندیمی در گفتگو با نما:

تغییرات بازار مسكن به وضعیت اقتصادی كشور بستگی دارد

عکس خبري -تغييرات بازار مسکن به وضعيت اقتصادي کشور بستگي دارد

نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش مسكن برخی به لحاظ حفظ سرمایه و برخی دیگر از نظر افزایش سرمایه وارد عمل می شوند اما نتیجه حاصله از این روش به وضعیت اقتصادی كشور بستگی دارد كه شرایط خوبی را در این روزها تجربه نمی كند.

حسین ندیمی نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با بیان اینکه به طور طبیعی پول و سرمایه جایگاه خود را پیدا می کند، گفت: در سالهای اخیر جا به جایی بازارهای سرمایه از سکه گرفته تا مسکن و غیره نشان داده که سرمایه گذاران به دنبال حفظ ارزش پول خود هستند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این روزها تب داغ سرمایه گذاری در مسکن مجددا به راه افتاده است، اظهار داشت: در نظام اقتصادی کشور سرمایه شدن مسکن هدف نیست و نمی خواهیم که مسکن راه حل شوک های بزرگ باشد بلکه هدف این است که با توجه به رابطه مسکن با زندگی مردم سعی در ایجاد سودآوری منطقی داشته باشیم.
وی افزود: نکته ای که باید در نظر گرفت این است که حجم عرضه مسکن به گونه ای است که بخشی از سود حداکثری را کنترل می کند و بنا به هر دلیلی بخشی از مسکن ساخته شده در سالهای اخیر به فروش نرفته است.
وی با ابیان اینکه مردم به نقد شوندگی تمایل پیدا کرده اند، اذعان داشت: مردم این روزها به دنبال مباحثی از سرمایه گذاری می روند که قدرت نقد شوندگی آنها زیاد است و خرید و فروش به خوبی صورت می گیرد.
ندیمی اضافه کرد: متاسفانه سرعت خرید و فروش در حال حاضر به گونه ای نیست که بتوان نیاز مردم را پاسخگو باشد و این مورد برای اقلامی از قبیل سکه و ارز و ... بهتر اتفاق می افتد.
وی با اشاره به نبود سرمایه، نقدشوندگی و موارد مربوط به عرضه های پیشین، تصریح کرد: در این وضعیت می توانیم به رونق نسبی در بخش مسکن خوشبین باشیم اما این امر کاملا نسبی است و رونق حدااکثری گذشته در این مقطع اتفاق نخواهد افتاد.
وی ادامه داد: در این بخش برخی به لحاظ حفظ سرمایه و برخی دیگر از نظر افزایش سرمایه وارد عمل می شوند اما نتیجه حاصله از این روش به وضعیت اقتصادی کشور بستگی دارد که شرایط خوبی را در این روزها تجربه نمی کند.

۱۳۹۶/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...