نسخه چاپی

ادیب در گفتگو با نما:

سود خالص خرده فروشان یك سوم كاهش یافته است

عکس خبري -سود خالص خرده فروشان  يک سوم کاهش يافته است

كارشناس مسائل اقتصادی گفت:با حذف تورم به عنوان منبع سود فعالین اقتصادی، سود خالص به یك سوم گذشته كاهش یافته است..

محمدحسین ادیب کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با نما با بیان اینکه هشتاد درصد منبع سود فعالين اقتصادي در گذشته، تورم بوده است، گفت:اكنون نيز تورم وجود دارد اما جنس تورم تغيير كرده و تورم موجود فقط هزينه جاري فعالين اقتصادي را بالا مي برد بدون اينكه منشاء سود باشد، يعني سود ناشي از تورم حذف شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در وضع موجود منبع سود در ٨٠ درصد موارد سود عملياتي است، اظهار داشت: با حذف تورم به عنوان منبع سود فعالين اقتصادي، سود خالص به يك سوم گذشته كاهش يافته است.

وی با بیان اینکه خرده فروشان بطور متوسط با سود ٣٠ درصد كالاي خود را ميفروشند و اين نسبت تغييري نكرده است، اذعان داشت: فروش آنها در سطحي كاهش يافته كه خالص سود به يك سوم گذشته كاهش يافته است و روند كاهش سود خالص ناشي از فعاليت همچنان ادامه دارد.

وی افزود: احتمالا سود ناشي از كسب و كار در سال آينده ٢٠ درصد ديگر نسبت به نقطه موجود، كاهش مي يابد و روند كاهشي سود به سبب تشديد روند رقابت در اقتصاد است و این در حالیست که اقتصاد ايران به سبب كاهش قيمت نفت، به سرعت در حال رقابتي شدن بيشتر است.

ادیب تصریح کرد: شواهد موجود نشان می دهد اقتصاد به سبب افزايش نرخ ارز فقط در ماه گذشته، پنج درصد رقابتي تر شده است و كاهش سود، باعث شده تا افراد غير حرفه اي در هر كسب و كاري، دچار تنگي نفس شوند و بازار به اخراج غير حرفه اي ها از فضاي كسب و كار بپردازد.

این کارشناس مسائل اقتصادی تشریح کرد: ٣٠ درصد از فعالين اقتصادي در بخشي كه فعالند تخصص لازم را ندارند و در دوران رونق وارد آن بخش شده و در دوران ركود بايد بخش را ترك كنند.

وی در پایان با بیان اینکه عصر حضور آماتور ها در كسب و كار ها به پايان دوران تاريخي خود نزديك شده است،خاطر نشان کرد:با حذف آماتور ها از كسب و كار طي يكسال آينده، غول هاي رقابتي در فضا باقي مي مانند كه به كاهش بيشتر سود خالص مي انجامد.

۱۳۹۶/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...