نسخه چاپی

ماجرای حمله به هتل اینتركانتیننتال فاش شد

سخنگوی طالبان با پرده براشتن از جزئیات حمله به هتل اینتركانتیننتال، گفت كه این حمله با همكاری برخی كارمندان هتل صورت گرفت و هدف اصلی حمله نیز سفیر آمریكا در افغانستان بود.

به گزارش نما، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان از جزئیات حمله مهاجمان این گروه به هتل اینترکانتیننتال کابل پرده برداشت و اعلام کرد که افراد این گروه با همکاری برخی از کارمندان این هتل وارد ساختمان شده اند.

وی اظهار داشت: افراد ما با همکاری با برخی از عناصر داخل هتل، وارد ساختمان شده و تجهیزات خود را منتقل کرده بودند و پس از جابجایی تسلیحات و تجهیزات لازم برای حمله، قبل از شروع عملیات خود را به منطقه رساندند و حملات را آغاز کردند.

وی افزود: این اقدام با یک برنامه بسیار پیچیده صورت گرفت که از ارائه جزئیات بیشتر آن به دلیل محرمانه بودن خودداری می کنیم.

سخنگوی طالبان درباره حضور سفیر آمریکا در این هتل و خارج شدن وی قبل از شروع حمله بیان داشت: در شب حمله، جلسه مشترکی بین سفیر آمریکا در کابل و مسئولین شرکت امنیتی «بلک واتر» و همچنین مسئولین دولت کابل برگزار شده بود و هدف گروه طالبان نیز هدف قرار دادن این نشست بود.

مجاهد تصریح کرد: ما از قبل اطلاع داشتیم که سفیر آمریکا در این نشست حضور دارد و هدف عمده و اصلی ما نیز سفیر آمریکا بود اما اینکه وی قبل از شروع حمله از هتل خارج شده است احتمالا به دلیل گزارشات امنیتی بوده که ایالات متحده را از احتمال وقوع چنین حمله ای با خبر ساخته است.

وی تاکید کرد: اطلاعات آمریکایی ها در منطقه بسیار قوی است و چند روز پیش هم اعلام کرده بودند که یکی از هتل های کابل هدف حمله قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: جابجایی نیروهای ما توسط برخی همکاران و خارج شدن سفیر آمریکا قبل از شروع حمله به این معنا نیست که ما با آمریکایی ها در تماس هستیم؛ اصلا اینطور نیست! اینها یا از روی آگاهی قبلی یا اینکه کارشان تمام شده بوده است از هتل خارج شده بودند وگرنه هدف اصلی حمله بر کانتیننتال، سفیر آمریکا و مامورانش بود.

سخنگوی طالبان اضافه کرد: جلسه مشترکی بین بلک واتر و سفیر آمریکا و بعضی از مسئولین اداره کابل در هتل دایر بود که در مورد بعضی مسائل صحبت می کردند.

وی در پایان این گفتگو اظهار داشت: بعد از اینکه سفیر آمریکا از منطقه خارج شد، اعضای بلک واتر هنوز در محل رویداد بود و متحمل تلفات سنگینی نیز شدند.
منبع: مهر

۱۳۹۶/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...