نسخه چاپی

توصیه سازمان امور مالیاتی به خریداران و فروشندگان ارز

سازمان مالیاتی به كلیه فعالان بازار ارز توصیه كرد ضمن دریافت و كنترل مستندات معاملات خود (صورتحساب خرید و فروش) با صرافان، اسناد و مدارك مربوط به معامله را برای ارائه به اداره امور مالیاتی، نزد خود محفوظ دارند.


به گزارش نما، در اطلاعیه سازمان مالیاتی آمده است، کلیه فعالان اقتصادی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون خدمات کشوری، من جمله صرافی ها، بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای مواد (169) و(169) مکرر قانون مالیات های مستقیم و به منظور شفافیت فعالیت¬های اقتصادی و استقرار نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی، موظفند کلیه اطلاعات مربوط به معاملات خود (خرید و فروش هرگونه کالا و خدمات من جمله انواع ارز) و همچنین اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی اشخاص نظیر اطلاعات مالی، پولی و اعتباری، معاملاتی، سرمایه ای و ملکی اشخاص حقیقی و حقوقی را در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دهند.
سازمان امور مالیاتی کشور نیز در راستای انجام وظایف سازمانی خود موظف به شناسایی مودیان مالیاتی بالقوه و میزان درآمد آنها می باشد.
بدینوسیله اعلام می دارد اطلاعات کلیه اشخاصی که اقدام به خرید و فروش انواع ارز می نمایند در اختیار سازمان مالیاتی کشور قرار گرفته و حسب قوانین موضوعه نسبت به مطالبه مالیات بر درآمد متعلقه اقدام خواهد شد.
از این رو به کلیه خریداران و فروشندگان انواع ارز توصیه می شود ضمن دریافت و کنترل مستندات معاملات خود (صورتحساب خرید و فروش) با صرافان، اسناد و مدارک مربوط به معامله را برای ارائه به اداره امور مالیاتی، نزد خود محفوظ دارند.

۱۳۹۶/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...