نسخه چاپی

صدور حكم قضایی برای جلوگیری از تخریب امام زاده عبدالله

عضو كمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران از صدور حكم قضایی برای جلوگیری از تخریب امام زاده عبدالله خبرداد و اظهاركرد: در روز‌های گذشته اداره اوقاف شهرستان ری بدون توجه به حكم قضایی همانطور كه در تصویر مشخص است، دربخش قابل توجهی از محوطه‌ای كه ثبت ملی شده است، اقدام به عملیات عمرانی كرده است.

به گزارش نما، حسن خلیل آبادی در چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: آرامستان‌های قدیمی در منطقه شهر ری در مجاورت مناطق مسکونی قرار گرفته اند.

وی افزود: مجموعه آرامستان امامزاده عبدالله شهرری یکی از مهم‌ترین اماکن تاریخی دارای ارزش میراثی کشور است که معماری به کار گرفته شده در آن به دوره صفویه و قاجاریه برمی گردد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به ثبت ملی امام زاده عبدالله تصریح کرد: این آرامستان که خانه ابدی بزرگان عرصه علم و ادب، رجال سیاسی و سه تن از شهدای ۱۶ آذر است، چهاردهم اردیبهشت ۱۳۷۸ به شماره ۲۳۱۳ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

خلیل آبادی ادامه داد: دکتر شهیدی، دکتر سحابی، قبر اولیه نیما یوشیج، وحید دستگردی و عباس مسعودی موسس روزنامه اطلاعات از جمله افرادی هستند که در امام زاده عبدالله دفن شده اند.

وی با انتقاد از عملکرد اداره اوقاف تهران خاطرنشان کرد: طی روز‌های گذشته شاهد آن بودیم که اداره اوقاف شهرستان ری بدون هماهنگی با اداره میراث فرهنگی شهر ری، بدون انجام بررسی تخصصی کارشناسان این اداره و به بهانه بازپیرایی اقدام به تخریب سطح قابل توجهی از گورستان کرده‌اند که منجر به از بین رفتن تعداد زیادی از قبور که برخی واجد ارزش میراثی بوده، شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران از صدور حکم قضایی برای جلوگیری از تخریب امام زاده عبدالله خبرداد و اظهارکرد: در روز‌های گذشته اداره اوقاف شهرستان ری بدون توجه به حکم قضایی همانطور که در تصویر مشخص است، دربخش قابل توجهی از محوطه‌ای که ثبت ملی شده است و برخلاف مر قانون مجازات اسلامی در مواد ۵۵۸ و ۵۶۰، اقدام به عملیات عمرانی کرده است.

خلیل آبادی با ارائه تذکری به سازمان اوقاف گفت: به مسئولان سازمان اوقاف جمهوری اسلامی ایران تذکر می‌دهم چراکه باید نسبت به عملکرد اشتباه اداره کل تابع خود در مورد زیر پا گذاشتن متن صریح قانون پاسخگو باشند و هرچه سریع‌تر درصدد جبران برآیند. چراکه بنا به حکم قانون انجام هرگونه عملیات عمرانی در آرامستان مذکور بدون نظارت اداره میراث فرهنگی جرم محسوب می‌شود.

۱۳۹۶/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...