نسخه چاپی

لزوم ارتقا جایگاه سازمان بنادر و دریانوردی در كشور

مرادی با بیان اینكه فرصت‌های كشتی‌سازی كم نظیری در كشور داریم و باید بتوانیم از این فرصت جهت ایجاد اشتغال استفاده كنیم، اذعان داشت: مشابه ظرفیت‌های كشتی‌سازی در ایران وجود دارد و ما باید بتوانیم با افزایش حمایت در این صنعت این بخش را قدرتمندتر كنیم.

به گزارش نما، احمد مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی کشور با بیان اینکه حضور نمایندگان از چهار کشور دنیا در حوزه بندر و دریا نشانگر اهمیت این حوزه به شمار می‌رود، اظهار کرد: باید از فرصت‌هایی که در این بخش وجود دارد، استفاده کنیم و از اطلاعات و تخصص کشورهای دنیا بتوانیم استفاده بهتری ببریم.

مرادی تأکید کرد: فرصت‌های بی‌نظیری در بخش دریا وجود دارد و ما متأسفانه آنقدر توفیق نداشته‌ایم که بتوانیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم و فاصله ما با کشورهای دیگر دنیا در این حوزه بسیار زیاد است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه باید از توان بخش خصوصی و توانایی‌های این صنعت استفاده بیشتری جهت رشد و توسعه صنعت دریایی کنیم، گفت: خوشبختانه حرکت سازمان بنادر در جهت به کارگیری بخش خصوصی در صنعت دریا قابل تحسین است و توانسته از فرصت‌های بخش خصوصی در این زمینه نهایت استفاده را ببرد.

وی با بیان اینکه دریا محور توسعه کشور است، افزود: اقتصاد خودمان را باید بر پایه دریا افزایش دهیم و در صورتی که بتوانیم از ظرفیت‌های دریا استفاده کنیم اداره 85 میلیون جمعیت چندان سخت نمی‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، تصریح کرد: دریا واقعا فرصت‌های کم نظیری دارد به طوری که کشور چین توانسته در حوزه دریا و کشتی‌سازی 15 هزار شغل ایجاد کند و از طریق همین دریا درآمد کشور خود را سالانه افزایش داده است.

مرادی با بیان اینکه فرصت‌های کشتی‌سازی کم نظیری در کشور داریم و باید بتوانیم از این فرصت جهت ایجاد اشتغال استفاده کنیم، اذعان داشت: مشابه ظرفیت‌های کشتی‌سازی در ایران وجود دارد و ما باید بتوانیم با افزایش حمایت در این صنعت این بخش را قدرتمندتر کنیم.

وی با بیان اینکه یک هزار و صد کیلومتر ساحل به طور مستقیم در استان هرمزگان وجود دارد، گفت: این نوار ساحلی یک فرصت بی‌نظیر برای کشور است و با وجود چندین جزیره در این استان نباید از آن غفلت کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، تأکید کرد: 60 درصد از ذخایر دنیا در دست ایران است و در صورت استفاده از این ذخایر می‌توانیم تحول عظیمی در اقتصاد کشور شاهد باشیم.

نماینده مردم بندرعباس، گفت: باید بتوانیم به بخش خصوصی اعتماد کنیم و از ظرفیت‌های شهرستان‌های ساحلی در این صنعت استفاده کنیم.

۱۳۹۶/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...