نسخه چاپی

قدرت فزاینده!

عکس خبري -قدرت فزاينده!

امروز بیستم فروردین مصادف با روز ملی فناوری هسته‌ای است؛ حدود 12 سال می‌شود كه ما در این روز آخرین اخبار توسعه و پیشرفت علمی هسته‌ای دانشمندان عزیز كشورمان را می‌شنویم.

امروز بیستم فروردین مصادف با روز ملی فناوری هسته‌ای است؛ حدود 12 سال می‌شود که ما در این روز آخرین اخبار توسعه و پیشرفت علمی هسته‌ای دانشمندان عزیز کشورمان را می‌شنویم. البته امسال نیز با وجود همه موانع و کارشکنی‌هایی که قدرت‌های بزرگ غربی و ارتجاع منطقه در مسیر پیشرفت ملت ایران ایجاد کرده‌اند، بنا به گفته علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی فعالیت‌های علمی متوقف نشده و شاهد رونمایی از 83 دستاورد هسته‌ای خواهیم بود.
اساساً راز دشمنی دشمنان انقلاب و نظام اسلامی با ما همین عزت، اراده، امید به آینده روشن، خودباوری ملی توأم با تلاش مضاعف متخصصان و پژوهشگران حوزه‌های علمی گوناگون است که در بیانات دیروز امام خامنه‌ای در دیدار جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح مورد تأکید ویژه قرار گرفت. ایشان دوران کنونی را دوران عزت جمهوری اسلامی ایران دانستند و تأکید کردند: «علت تهاجم‌های بی‌سابقه کنونی بر ضد نظام اسلامی، قدرت روزافزون این نظام است؛ زیرا دشمنان از این قدرت فزاینده به ‌شدت احساس خطر کرده‌اند و حملات خود را افزایش داده‌اند، اما به ‌رغم تمام توطئه‌ها و به کوری چشم دشمنان، قدرت نظام اسلامی، روز به روز افزایش خواهد یافت.»
نشانگان این قدرت فزاینده تنها در حوزه نظامی یا دستاوردهای هسته‌ای و علمی نیست؛ بلکه پیشروندگی و حرکت رو به رشد جمهوری اسلامی همه‌جانبه و متوازن است و مبتنی بر این نگاه، در افق 1404 ایران نه تنها باید به قدرت اول منطقه‌ای در عرصه‌های گوناگون تبدیل شود؛ بلکه باید شاخصه‌های یک بازیگر «توانمند مؤثر» در معادلات و مناسبات سیاسی بین‌المللی را نیز کسب کند. به طور حتم تنوع و تعدد دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی که طیفی از سیاسی تا دیپلماسی، نظامی و دفاعی در منطقه تا جنگ نرم فرهنگی و به ویژه جنگ تجاری و اقتصادی در ساحت ناجوانمردانه گسترش تحریم‌ها و تهدیدات تا برهم زدن توافق برجامی که مهر تأیید قدرت‌های بزرگ تا شورای امنیت سازمان ملل در پای آن است، مبین این موضوع است که ایران در این هدف با وجود همه مانع‌تراشی‌ها و گرفتاری‌هایی که نمونه‌هایی از آن را در سال گذشته در حوادث دی ماه شاهد بودیم، موفق بوده است.

۱۳۹۷/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...