نسخه چاپی

بازگشت با چاشنی انتقاد:

توپ رسول خادم در زمین دستگاه ورزش!

عکس خبري -توپ رسول خادم در زمين دستگاه ورزش!

رئیس مستعفی فدراسیون كشتی اگر چه تلویحا از بازگشت خود به فدراسیون سخن به میان آورده اما در اطلاعیه خود صراحتا دستگاه ورزش و مسئولین مربوطه را به شدت مورد انتقاد كرد قرار داد.

محمدرضا کاظمی- رئیس مستعفی فدراسیون کشتی اگر چه تلویحا از بازگشت خود به فدراسیون سخن به میان آورده اما در اطلاعیه خود صراحتا دستگاه ورزش و مسئولین مربوطه را به شدت مورد انتقاد کرد قرار داد. وی با تصحیح دیدگاه خود در مورد رویارویی احتمالی کشتی گیران ایران و رژیم صهیونیستی اعلام کرده که منظور وی از طرح موضوع، هیچ گاه آن نبوده که به ورزشکاران رژیم مذکور مشروعیت ببخشد بلکه خواهان فعال شدن دیپلماسی مسئولین ذیربط خصوصا دستگاه ورزش در رابطه با چگونگی رفع این مشکل بوده است. وی در همین راستا مسئولین یادشده را به شدت مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرده: آقایان مجبورند مدتی دیگر بنده را تحمل کنند این در حالی است که عرصه کشتی پس از گذشت حدود ۵۰ روز همچنان از ثبات و آرامش لازم برخوردار نیست. در واقع روشن نیست این همه هیاهو و فراز و فرود چه نتیجه و دستاوردی جز بروز مشکلات، ایجاد چند دستگی، فزونی اختلافات و معطل شدن امور داشته است؟ به عبارت دیگر جای اینکه با اتخاذ سیاست های راهبردی و ایجاد فضای همدلی در جهت زدودن ضعف های کنونی تیم های کشتی خصوصا نتایج ضعیف ماههای اخیر چاره اندیشی شود، طرفین با انداختن توپ به زمین یکدیگر عملا در جهت تضعیف ورزش اول کشور گام برداشته اند. اقدامی که بی گمان دود آن در آینده ای نه چندان دور به چشم کشتی خواهد رفت. رشته ای که چشم و چراغ ورزش کشور و امید اول کسب مدال در بازی های آسیایی است.

کاسه های داغ تر از آش!

همانطور که پیشاپیش ذکر شد، رسول خادم خواست اعضای مجمع را دلیل اصلی حضور مجدد خود در راس فدراسیون کشتی اعلام و یکباردیگر نقد خود را متوجه دستگاه ورزش کرده است. البته فحوای اطلاعیه وی به گونه ای است که به اصطلاح ادبا می تواند محتمل صدق و کذب باشد. به عبارت دیگر وسعت کلام به صورتی است که می تواند هر دو وجه حضور یا عدم حضور وی در فدراسیون را توجیه کند.با تمام این احوال و همانطور که پیشتر تاکید کرده بودیم رای و نظر مجمع در مقام بالاترین مرجع تصمیم گیری برای ما قابل احترام است ولو اینکه نظری مغایر با تلقی آنان داشته باشیم. با این وصف نگاه و موضع گیری های برخی دوستان رسانه ای در رابطه با اتفاقات ماه های اخیر کشتی به شیوه ای غیر قابل هضم بوده است. در واقع کسانی که باید در مقام چشم و گوش جامعه و نماینده افکار عمومی به تحلیل رخدادها و اتفاقات پرداخته و قضاوت را به عهده خوانندگان و شنوندگان بگذارند یک سره ردای حمایت بی چون و چرا از سیاست های کارگزاران فدراسیون را بر تن کرده و در قامت حامی سرسخت سیستم یادشده از طریق رسانه های عمومی معدود منتقدان را به باد نکوهش گرفتند. غافل از اینکه تجربه ثابت کرده اتخاذ چنین شیوه های کارشناسی یک سویه، نه تنها خوشایند افکار عمومی نیست بلکه چه بسا غالبا ضد نظر ارائه شده را بازتولید می کند. به زبان ساده تر و با توجه به ریز بینی و دقت نظر رسول خادم انتظار می رود وی پس از بازگشت دوباره به فدراسیون در یک باز بینی اجمالی و آسیب شناسی واقعی، موضوع تقسیم بندی کارشناسان به خودی و غیر خودی را از میان برداشته، فضا را برای نقد و نظر عمومی باز کند. کتمان نمی توان کرد که بخش مهمی از نارضایتی و نقدی که متوجه فدراسیون می شود ناشی از دفاع بد عده ای از هواداران سینه چاک است که نقش پیاده نظام این مجموعه را بازی می کنند. این جمع با تندروی های غیر منطقی و حملات مداوم به منتقدین چنان خود را به رسول خادم سنجاق کرده اند که شائبه هماهنگی فی مابین را در اذهان تداعی می کنند. حال آنکه چه بسا شخص خادم اصولا از موضعگیری های افراد یاد شده رضایت نداشته اما بنا به دلایلی مانع ترکتازی آنان هم نشده است. کوتاه سخن اینکه صرفنظر از چند و چون و پیامد های استعفا و خبر بازگشت دوباره خادم به فدراسیون کشتی، انتظار از وی آن است که پس از استقرار در محل خدمت، تلاش های خود را در جهت همگرایی و اتحاد بیشتر خانواده کشتی بیشتر کند. رمز موفقیت و پیشرفت کشتی در گرو اتخاذ سیاست های راهبردی و بهره گیری از تمام نیروهای دلسوز ورزش اول اعم از موافق و منتقد است‌. سیاست هایی که در سایه آن عنان اختیار از دست حواریون به ظاهر بی مسئولیت گرفته شده و نگاه ها به ورزش ملی به صورت ملی و فراگیر باشد.و کلام آخر آنکه در باب اتفاقات و رخداد های ماه های اخیر کشتی می توان هزار نکته باریک تر از مو بیان کرد که درصورت لزوم و به فراخور حال مواردی از آن را بازگو خواهیم کرد.

۱۳۹۷/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...