نسخه چاپی

4 اردیبهشت 7 گزینه نهایی شهرداری مشخص می شوند

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران كه امروز(یكشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به روند انتخاب شهردار آینده تهران اظهار كرد: در جلسه چهارم اردیبهشت اعضا به ۷ نفر از كاندیداهای مورد نظرشان رأی خواهند داد.

به گزارش نما، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مخالفت اعضا برای شهردار شدنش گفت: برای اینکه عضوی از شورا خارج شود باید رأی موافق سایر اعضا را داشته باشد، لذا در جلسه هم‌اندیشی امروز به درخواست من رأی‌گیری مخفیانه انجام شد تا افراد نظرات خود را بگویند.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: من با انجام این رأی‌گیری خواستم از علاقمندی افراد به ماندگاری خود در شورا یا شهرداری آگاه شوم و بر اساس نظرسنجی که گرفتم به این نتیجه رسیدم که اعضا علاقه دارند من در شورا بمانم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در نظرسنجی‌ها مشخص شده که محسن هاشمی فردی مناسب برای تصدی شهرداری تهران است و چرا برای تصدی این مسئولیت از شورا خارج نمی‌شوید، گفت: شهردار منتخب مستقیم مردم نیست، بلکه منتخب اعضای شورا است و نمی‌توان به صورت قاطع گفت که مردم علاقمند به شهردار شدن من هستند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه من در خود توانایی شهردار شدن را می‌دیدم،تصریح کرد: من به خاطر ارتباطات خود با مسئولان، گروه‌های سیاسی و روش اعتدالی که داشتم می‌توانستم به پیشرفت تهران کمک کنم.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه نظر شورا برای من اهمیت زیادی داشت، گفت: زیاد کردن اختلافات در طبیعت ما هاشمی‌ها نیست و می‌خواهیم اختلافات کم شود.

وی ابراز امیدواری کرد که شورا باید به فردی مطلوب برسد که دیگر نیازی به آمدن او نباشد.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه اگر شورا به فرد مطلوب نرسید شهرداری را خواهم پذیرفت، ادامه داد: همه گزینه‌ها قابل احترام هستند و برای این کار قابلیت بالایی دارند.

وی با بیان اینکه مسئولیت اسامی بر عهده اعضا است،تصریح کرد: ممکن است اعضای شورا فردی را برای شهردار شدن بنویسند و فرد بگوید نمی‌خواهم شهردار شوم و برای همین به اعضا گفته‌ایم که با فرد مورد نظرشان صحبت کنند.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به اصرار خبرنگاران مبنی بر اینکه افکار عمومی انتظار داشتند شما شهردار شوید و چرا قبول نکردید؟، گفت: من برای پذیرفتن این مسئولیت حاضر هستم که فردی شهردار شود و من بعد او دوباره کاندیدای این مسئولیت شوم.


۱۳۹۷/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...