نسخه چاپی

علیرضا بیگی در گفتگو با نما:

دولت به بخش خصوصی اجازه ورود در اقتصاد نمی دهد

عکس خبري -دولت به بخش خصوصي اجازه  ورود  در اقتصاد نمي دهد

عضو كمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: بخش قابل توجه مشكلات معیشتی كشور مربوط به حضور مستقیم و دخالت دولت در اقتصاد است كه به شدت بخش خصوصی را تضعیف كرده و فرصت بهبود شرایط را از بین می برد


احمدعلیرضا بیگی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما، بیان کرد: برای اقتصاد کشور آفت بزرگی است که همواره گفته می شود بخش خصوصی توان لازم در عهده گرفتن امور اقتصاد کشور را ندارد.
وی افزود: دولت اجازه ورود به میدان اقتصاد کشور به معنای واقعی را به بخش خصوصی نمی دهد و خود در اقتصاد ورود مستقیم نموده که نتیجه چنین ورودی هم بروز رانت و فساد و حقوق های نجومی و عدم شفافیت و مشکلاتی است که بروز نموده و سبب اعتماد سوزی در میان مردم شده است.
وی تصریح نمود: با این رویکرد دولت که منجر به ضعیف توان بخش خصوصی شده بخش خصوصی دولت را رقیب خود می بیند درحالی که بخش خصوصی توان رقابت با دولت را ندارد و باید دولت به نفع بخش خصوص از اقتصاد کشور کنار کشیده و صرفا" نظارت صحیح بر روند امور داشته باشد.
علیرضا بیگی با اشاره به عدم تعهد دولت به اجرای اصل 44، خاطر نشان کرد: اصل 44 قانون اساسی راه گشا برای پیشرفت در اقتصاد کشور است که دولت را از بنگاه داری و ورود مستقیم به اقتصاد منع کرده است.
وی گفت: علی رغم شعارهای دولت برعملی نمودن اصل 44 مثال بارز بر اینکه دولت اعتقادی به اجرائی شدن این اصل و عمل به قانون ندارد بحث خرید هواپیماهای مسافربری بود که دولت خود مستقیما اقدام به انعقاد قرارداد خرید از شرکت های خارجی کرد و نتیجه آن را هم دیدیم.
وی افزود: تکلیف دولت طبق اصل 44 در تلاش جهت رفع اثر تحریم ها عدم ورود مستقیم به قراردادها و ایجاد فرصت ورود بخش خصوصی به انعقاد قرارداد ها و خرید هواپیما از سوی ایرلاین هاست که بر حسب توانایی و قابلیت اقدام به خرید نموده و در رقابت با هم بتوانند خدمات رسانی مطلوب تری به مردم داشته باشند در حالی که وقتی خرید از سوی دولت باشد ایرلاین ها توان رقابت با دولت ندارند و فرصت رقابت بین ایرلاین ها در ارائه خدمات بهتر به مردم هم پیش نمی آید.
علیرضا بیگی گفت: ورود دولت و مدیران دولتی در بحث اقتصاد کشور همواره عامل بروز فساد و رانت شده است حقوق های نجومی اعتماد مردم را به آتش کشیده و مشکلات فراوان برای حاکمیت ایجاد کرد.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: بدیهی ترین راهکاری که باید به اهتمام دولت با پشتیبانی مجلس و قوه قضائیه صورت گیرد خروج دولت از حوزه اقتصاد ملی و فراهم نمودن ورود مردم به این بخش و تلاش برای واقعی نمودن شرایط اقتصادی کشور است



۱۳۹۷/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...