نسخه چاپی

شرایط بازنشستگی جانبازان تشریح شد

جانبازان با ۲۰ سال سابقه و سن زنان ۴۵ سال و مردان ۵۰ سال می‌توانند درخواست بازنشستگی دهند و با داشتن ۳۰ سال سابقه از شرط سنی معاف هستند.

به گزارش نما، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران، با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ هزار کارگاه حدود یک هزار میلیارد تومان بدهی دارند، گفت: این افراد تا ۱۰ تیر مهلت دارند تا از قانون بخشودگی جرایم بهره‌مند شوند.

ناهید حیدری در نشست خبری به قانون بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم کارفرمایان اشاره کرد و افزود: کارفرمایان تا ۱۰ تیر امسال فرصت دارند تا با مراجعه به شعب تامین اجتماعی بدهی‌های بیمه‌ای خود را پرداخت و از ۱۰۰ درصد بخشودگی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ هزار کارگاه فعال تحت پوشش تامین اجتماعی غرب تهران هستند، گفت: از این تعداد ۳۰ هزار کارگاه بدهی‌های بیمه‌ای دارند که می‌توانند برای استفاده از قانون بخشودگی جرایم مراجعه کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران تاکید کرد: بدهی بیمه‌ای کارگاه‌های بدهکار حدود ۸۰۰ میلیارد تومان می‌شود که به قطعیت رسیده و با در نظر گرفتن تعدادی کارگاه که هنوز بدهی‌های آن‌ها در دست بررسی است، مبلغ کل بدهی‌ها به هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

حیدری ادامه داد: از ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی با مراجعه و استفاده از قانون بخشودگی جرائم، می‌توانند ۱۶۹ میلیارد تومان آن را کسر کنند یعنی در مجموع ۱۶۹ میلیارد تومان مشمول بخشودگی جرایم می‌شود.

وی همچنین گفت: در اداره کل غرب تهران ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش هستند که ۲۹۵ هزار نفر آن‌ها شامل بازنشستگان می‌شوند.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران به خدمات غیرحضوری و ارتقاء سطح رضایتمندی بیمه شدگان تحت پوشش اشاره کرد و اظهارداشت: در این راستا ارائه خدمات غیرحضوری و خدمات الکترونیکی یکی از اقداماتی است که انجام شده است و همچنین اداره کل غرب به صورت آزمایشی صدور دفترچه‌های بیمه‌ای را به صورت غیرحضوری به زودی آغاز خواهد کرد که به احتمال زیاد از تیرماه به صورت آزمایشی در اداره کل غرب این اقدام انجام شود.

به گفته حیدری، در حال حاضر پرونده کاغذی در شعب وجود ندارد و تمامی پرونده‌ها الکترونیکی شده است و همچنین ۱۰۰ درصد لیست‌های پرداخت حق بیمه نیز به شکل الکترونیکی تبدیل و حق بیمه‌ها غیرحضوری دریافت می‌شود و از سوی دیگر ۸۵ درصد ابلاغ‌ها نیز به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران با اشاره به اینکه ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: نحوه صدور دفترچه بیمه با توجه به حجم بیمه شدگان ما اقدام مهمی است که سعی کردیم آن را غیرحضوری انجام دهیم که این خدمت در راستای تسهیل امور بیمه شدگان خواهد بود.

وی در مورد بیمه دانشجویان نیز گفت: در غرب تهران دانشگاه‌های زیادی هستند به همین دلیل کارشناسان ما با آن‌ها وارد مذاکره شده و توانسته ایم فرصت بیمه شدن را برای آن‌ها در دوران تحصیل فراهم کنیم به طوری که ۱۰۰۰ دانشجو از این طریق بیمه شده اند که آن‌ها می‌توانند با ضریب‌های مختلف بیمه‌ای ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد بیمه شوند که ۲ درصد حق بیمه را نیز دولت پرداخت می‌کند.

حیدری افزود: ضریب بیمه‌ای ۱۲ درصد حمایت بازنشستگی، فوت و بعد از بازنشستگی را شامل می‌شود و همچنین ضریب بیمه‌ای ۱۴ درصد نیز حمایت بازنشستگی، فوت، بعد و قبل از بازنشستگی و ۱۸ درصد نیز بازنشستگی، فوت، بعد و قبل از بازنشستگی و همچنین ازکارافتادگی را شامل می‌شود.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران، گفت: اعطای وام یکی دیگر از اقداماتی است که در تامین اجتماعی انجام می‌شود به گونه‌ای که در ۲ ماهه ابتدایی امسال هزار فقره وام به مبلغ یک تا سه میلیون تومان پرداخت شده است.

وی از اجرای طرح ویژه در چند شعب تامین اجتماعی غرب خبر داد و افزود: کارفرمایان خوش حساب و آن‌هایی که حق بیمه خود را به موقع پرداخت کرده اند، به صورت آزمایشی در چند شعبه از خدمات کوتاه مدت، بلندمدت و ... تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند که از ۲۰۰ کارفرما به ۶۰۰ کارفرما تعداد آن‌ها در شعب ویژه رسیده است که به مرور قصد داریم تعداد آن‌ها را افزایش دهیم.

حیدری گفت: پرسنل این شعب از آموزش‌های لازم بهره مند می‌شوند و همچنین با از بین بردن آلودگی‌های بصری و افزایش دقت و سرعت و کیفیت، خدمات خوبی به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی به قرارداد هنرمندان نیز اشاره کرد و افزود: بر اساس ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی، از قرارداد‌های هنرمندان که به صورت کاردستمزد است ۱۶.۶۸ درصد حق بیمه دریافت می‌شود و افزایش این مبلغ به هیچ عنوان صحت ندارد.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران همچنین گفت: در فاز اول قانون بخشودگی جرایم که مهلت آن تا اردیبهشت سال ۹۷ بود، بدهی بیش از ۷ هزار کارفرما و کارگاه به ثبت رسید که از این تعداد ۱۰۰ میلیارد تومان بدهیشان را پرداخت کردند و مابقی پس از پرداخت چند قسط، دیگر ادامه ندادند.

حیدری به بازنشستگی جانبازان نیز اشاره و ادامه داد: جانبازان با ۲۰ سال سابقه و سن زنان ۴۵ سال و مردان ۵۰ سال می‌توانند درخواست بازنشستگی دهند و با داشتن ۳۰ سال سابقه از شرط سنی معاف هستند.

وی به ضریب‌های سنوات جانبازی اشاره و اظهارداشت: جانبازان با ۲۰ درصد جانبازی می‌توانند از ۳ سال سوابق ارفاغی استفاده کنند و جانبازان تا ۷۰ درصد نیز از ۱۰ سال سابقه ارفاغی بهره مند می‌شوند.

به گفته مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران، در حال حاضر ۱۶۲۹ جانباز تحت پوشش تامین اجتماعی غرب هستند که از ۷ درصد حق بیمه نیز معاف می‌شوند. این افراد در ۵۴۲ کارگاه فعالیت می‌کنند که در مجموع ماهانه ۵۰۰ میلیون تومان حق بیمه از آن‌ها دریافت نمی‌شود.

۱۳۹۷/۳/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...