نسخه چاپی

پمپئو: غنی‌سازی اورانیوم برای ایران مناسب نیست!

وزیر خارجه آمریكا در مصاحبه با رسانه معاند «صدای آمریكا» مدعی شد كه به نظر او غنی‌سازی اورانیوم یا داشتن تأسیسات پلوتونیوم برای ایران مناسب نیست.

به گزارش نما، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در مصاحبه با رسانه معاند صدای آمریکا (VOA) گفت که به نظر اوغنی‌سازی اورانیوم یا داشتن تأسیسات پلوتونیوم برای ایران مناسب نیست!

وی مدعی شد: «در خصوص استفاده از مواد هسته‌ای، فکر نمی‌کنیم که برای ایران مناسب باشد که مواد شکافت‌پذیر هسته‌ای تولید کند یا به غنی‌سازی اورانیوم بپردازد و یا تأسیسات پلوتونیوم داشته باشد.»

وزیر خارجه آمریکا افزود: «اگر آن‌ها (ایرانیان) برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای می‌خواهند، بسیار خوب، می‌توانند آن مواد را وارد کنند! این روشی است که بسیاری از کشور‌ها در سراسر جهان، آن را به کار می‌گیرند.» [این در حالیست که ایران به موجب عضویت در پیمان ان‌پی‌تی، حق دارد برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز داشته باشد و حق غنی‌سازی کشورمان نیز به رسمیت شناخته شده است.]

پمپئو گفت: «برای اینکه به این هدف برسیم و از برنامه هسته‌ای ایران آسوده خاطر شویم، بایستی بازرسی‌هایی انجام شود. این بازرسی‌ها، بازرسی از اماکن نظامی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و تمامی اماکنی که در نسخه‌های قبلی برنامه هسته‌ای ایران دخالت داشته‌اند را شامل می‌شود.»

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه در یک تناقض‌گویی آشکار مدعی شد دولت ترامپ به دنبال براندازی نظام ایران نیست بلکه به دنبال «تغییر رفتار مسئولان در ایران» است! اما در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولت آمریکا از «گروه‌های معارض ایرانی» که در ایالات متحده آمریکا و اروپا هستند حمایت می‌کند، گفت: «بله! تا وقتی که آن‌ها در مسیر اهداف ما حرکت کنند.»

۱۳۹۷/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...