نسخه چاپی

تائید اصابت گلوله به بن‌سلمان

یك رسانه عرب به نقل از منابع آمریكایی اعلام كرد كه «محمد بن سلمان» در حادثه تیراندازی اردیبهشت ماه در كاخ پادشاهی در منطقه «الخزامی» مجروح شده است.

به گزارش نما، هفته گذشته در گزارشی اعلام شد که ولیعهد رژیم سعودی احتمالا در حادثه تیراندازی در کاخ الخزامی در اوایل اردیبهشت ماه زخمی شده باشد. چرا که وی پس از آن حادثه ناپدید شده است. پس از این گزارش این مسئله به سرعت در رسانه‌های داخلی و خارجی پیگیری شد و آل‌سعود را وادار به واکنش کرد. در نخستین قدم رئیس‌دفتر «محمد بن سلمان» تصویری از وی را منتشر کرد تا نشان دهد که وی زنده است، اما این تصویر هیچ تاریخی نداشت و مشخص نبود برای چه زمانی است. رسانه‌های سعودی نیز اقدام به انتشار اخباری با هدف رد کردن شایعات مربوط به کشته شدن بن سلمان کردند. خبرگزاری رسمی عربستان بدون پرداختن به اخبار منتشر شده درباره دلیل غیبت طولانی ولیعهد این کشور در انظار عموم، مدعی تماس تلفنی وی با صدراعظم اتریش شد.

در ادامه خبرگزاری عربستان بامداد چهارشنبه گذشته با انتشار عکس‌هایی از ولیعهد سعودی، نوشت، او در جلسه روز سه‌شنبه هیئت وزیران این کشور حضور داشته است. کاخ «الیزه» نیز خبری را در مورد گفت‌و‌گوی «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با بن سلمان منتشر کرد. خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نیز تصاویری را منتشر کرد که ریاست بن سلمان را در نشست شورای امور اقتصادی و توسعه این کشور نشان می‌داد. اما این تصاویر هیچ کدام شایعه زخمی شدن بن سلمان را رد نکرده است. اکنون رسانه‌های عربی و انگلیسی بیشتری از احتمال زخمی شدن بن سلمان خبر می‌دهند.

پایگاه صوت العرب به نقل از منابع آمریکایی نوشته است که ولیعهد سعودی در حادثه تیراندازی در کاخ پادشاهی در منطقه الخزامی مجروح شده است. این منابع می‌گویند که بن سلمان پس از این حادثه با بالگردی از محل خارج شده است. به نوشته این پایگاه، تردید‌هایی دراین باره که او درمان شده یا همچنان در بیمارستان بستری است وجود دارد.

در همین حال، «مجتهد» افشاگر معروف سعودی نیز نوشته است که صحبت‌ها درباره زخمی شدن بن سلمان در حادثه الخزامی افزایش یافته است. به نوشته وی احتمال دارد بن سلمان به زودی برای تکذیب خبر‌ها درباره او با یک رسانه مصاحبه کند. مجتهد در صفحه توییترش نوشته که گویا طرح انتشار تصاویری از بن سلمان شکست خورده است.

چند روز پیش از این نیز یک حساب کاربری در توییتر که به «محمد بن نایف» ولیعهد سابق عربستان نسبت داده می‌شود نوشته بود: «تصاویری که از بن سلمان منتشر شد، قدیمی است.

بن سلمان از زمان حادثه الخزامی، هنوز از چشم رسانه‌ها مخفی است. حتی قرار بود او در ورزشگاه «الجوهره» در جده حاضر شود، ولی حاضر نشد. اطلاعات نشان می‌دهد، خبر‌های مجروح شدن او در حادثه تیراندازی کاخ، درست است. جراحت او خطر جانی ندارد، ولی اگر این را فاش کند، برای او در ادامه مسیرش، خطرساز خواهد شد.

علاوه‌بر این، روزنامه انگلیسی «آبزرور» نیز در گزارشی با عنوان «آیا بن سلمان ۳۲ ساله مرده است؟» با استناد به گزارش کیهان، از تمرکز رسانه‌ها بر زخمی شدن و یا حتی مرگ بن سلمان خبر داد.

در کل به نظر می‌رسد سیاست‌های رسانه‌ای عربستان با هدف رد کردن شایعات مربوط به زخمی شدن بن سلمان، شکست خورده است. در شرایط کنونی تنها حضور زنده بن‌سلمان در یک برنامه تلویزیونی می‌تواند به این شایعات پایان دهد.

۱۳۹۷/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...