نسخه چاپی

سطح دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته كاهش یافت

جباری تصریح كرد: سطح دریاچه ارومیه نسبت به زمان مشابه سال گذشته حدود 12 سانتی متر كاهش داشته است و بیش از یك میلیارد مترمكعب به دریاچه ورودی آب داشتیم.

به گزارش نما، فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی در رابطه با آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: ورود آب به دریاچه ارومیه از چند ماه گذشته آغاز شده و بیشترین ورودی از رودخانه‌های زرینه و مهاآباد بوده است.

وی افزود: سطح دریاچه ارومیه نسبت به زمان مشابه سال گذشته حدود 12 سانتی متر کاهش داشته است و بیش از یک میلیارد مترمکعب به دریاچه ورودی آب داشتیم.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی گفت: امسال با وجود اینکه بارش‌های خوبی در محدوده دریاچه ارومیه را شاهد بودیم، اما نسبتا آب کمتری به دریاچه وارد شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال به دلیل خنک بودن هوای استان، تبخیر کمتری صورت گرفته است، به همین دلیل پیش بینی می‌شود که امسال دریاچه نسبت به سال‌های گذشته دیر به مرحله خشکی برسد.

جباری تصریح کرد: وضعیت دریاچه هنوز به شرایط مطلوب سال‌های گذشته نرسیده است و قطعا در آخر تابستان به مرحله بحرانی سال گذشته خواهد رسید و بخش زیادی از آب دریاچه در فصل تابستان از دست می‌رود.

وی افزود: طرح انتقال آب از حوضه ارس به دریاچه ارومیه فعلا عملیاتی نشده و این طرح تنها در مرحله مطالعات پیش رفته و احتمال انتقال آب به دریاچه بسیار کم است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی گفت: متاسفانه میزان مصرف آب در حوزه کشاورزی بسیار زیاد است و امیدواریم با برنامه‌های پیش بینی شده این میزان را کاهش دهیم تا دیگر برای احیای دریاچه ارومیه نیازی به خرید و انتقال آب از کشور ترکیه نداشته باشیم.


۱۳۹۷/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...