نسخه چاپی

اسپانیایی ها استاد بازی در فضاهای كوچك و بسته هستند

مومنی گفت: شیوه بازی تیم ملی ایران در مقابل تیم های قوی اینگونه است كه توپ را به تیم مقابل می سپارد و مقابل آن فضا را می گیرد. كی روش با همین شیوه در جام جهانی قبل مقابل آرژانتین و نیجریه بازی كرد و در بازی قبلی هم با مراكش همین كار را كرد. اما مشكل اینجاست كه بازیكنان اسپانیا استاد بازی در فضاهای كوچك و بسته هستند.

به گزارش نما، محمد مومنی با اشاره به دیدار تیم ملی فوتبال ایران با اسپانیا در جام جهانی روسیه، گفت: اسپانیا نسبت به تمام کشورهای دنیا فوتبال متفاوتی دارد. این تیم به معنای واقعی کلمه فوتبال مالکانه را با استفاده از پاس های کوتاه به نمایش می گذارد. جنس این تیم کاملا جور است. آنها ابزارهای لازم را برای اجرای یک تیکی تاکای واقعی در اختیار دارند و این است که باعث می شود کار برای تیم ملی ایران در این بازی بسیار سخت شود.

وی افزود: شیوه بازی تیم ملی ایران در مقابل تیم های قوی اینگونه است که توپ را به تیم مقابل می سپارد و مقابل آن فضا را می گیرد. کی روش با همین شیوه در جام جهانی قبل مقابل آرژانتین و نیجریه بازی کرد و در بازی قبلی هم با مراکش همین کار را کرد. اما مشکل اینجاست که بازیکنان اسپانیا استاد بازی در فضاهای کوچک و بسته هستند.

پیشکسوت فوتبال ایران بیان داشت: بازی با اسپانیا کاملا با بازی مقابل مراکش متفاوت است. آن بازی یک دیدار فیزیکی بود اما در این بازی هوش حرف اول را می زند. ما باید با دو تیمی بازی کنیم که در نقطه مقابل هم قرار دارند. این موضوع را کی روش بهتر از ما می داند و قطعا در این چند روزی که برای آماده کردن تیم ملی زمان داشت در جلسات توجیهی به آنها اشاره داشته است.

مومنی گفت: حُسن تیم کی‌روش به همین است که برنامه محور است. بازیکنان ما با هر قابلیتی که دارند در چارچوب قوانین کی‌روش حرکت می‌کنند. قوانینی که مبتنی بر برنامه است و این می‌تواند یک برگ برنده برای تیم ملی باشد.

ملی پوش سابق کشورمان با اشاره به مصدومیت روزبه چشمی اظهار داشت: کی‌روش مدتهاست روی این بازیکن در خط دفاعی سرمایه گذاری کرده و پر کردن جای خالی او بسیار سخت است. قطعا کی‌روش از بین مجید حسینی و پژمان منتظری یکی را برای جانشینی روزبه انتخاب می‌کند. امیدوارم هر کدام از این دو که در ترکیب قرار گرفتند بتوانند پرچم ایران را بالا ببرند و مثل روزبه که در بازی اول عملکرد خوبی داشت آنها هم عملکرد خوبی داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: بعید است کی‌روش به ترکیب برنده‌اش به جز روزبه چشمی دست بزند، اما باید شیوه و استراتژی بازی اش را دگرگون کند. با تفکری که مقابل مراکش بازی کردیم نمی‌توانیم مقابل اسپانیا هم بازی کنیم. چون روش بازی اسپانیا هیچ شباهتی به روش بازی مراکش ندارد.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص این که کدام تیم ها تا به اینجای کار بهتر بودند گفت: خیلی تیم های بزرگ انتظارات را برآورده نکردند. به شخصه طرفدار آلمان هستم چون منضبط‌ترین فوتبال را دارد. اما آلمان هم در بازی اول کمتر از انتظار ظاهر شد. در بین تیم هایی که تاکنون بازی کردند بلژیک، انگلستان و فرانسه را بهتر از بقیه دیدم. قطعا در دور دوم بازی‌ها و باتوجه به شناختی که تیم ها از هم پیدا کردند نتایج متفاوتی را نسبت به دور اول شاهد خواهیم بود.

۱۳۹۷/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...