نسخه چاپی

تیراندازی مهاجمان ناشناس به مستشاران آمریكایی در سوریه

ائتلاف آمریكایی مدعی مبارزه با داعش اعلام كرد كه عناصر ناشناس اقدام به تیراندازی به مستشاران نظامی ائتلاف در منطقه امن «التنف» در سوریه كردند.

به گزارش نما، مرکز روسی برای آشتی طرف‌های درگیر در سوریه (حمیمیم)، روز جمعه از انضمام اولین گروه بزرگ از «ارتش آزاد سوریه» به ارتش سوریه خبر داد.

در بیانیه این مرکز آمده است، بعد از گفت‌وگوهای نمایندگان مرکز روسی برای آشتی طرف‌های درگیری و مقام‌های سوریه، با جنگجویان «ارتش آزاد سوریه» در منطقه کاهش تنش در جنوب، «وجدی ابوسلس» فرمانده گروه «تجمع الویه العمری» از پیوستن این گروه به دولت خبر داد.

این بیانیه به‌نقل از فرمانده گروه شورشی مذکور آورده است: از امروز شهرک‌های تحت کنترل‌مان یعنی «دیر داما»، «الشیاح» و بخشی از شهر «جدال» داوطلبانه تحت کنترل دولت قانونی درمی‌آید.

هم‌زمان، ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش اعلام کرد که عناصر ناشناس اقدام به تیراندازی به مستشاران نظامی ائتلاف در منطقه امن «التنف» در سوریه کردند.

سخنگوی ائتلاف آمریکایی به خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کرد که جنگجویان گروه شورشی «جیش مغاویر الثوره» و مستشاران نظامی ائتلاف، روز پنجشنبه در منطقه کاهش تنش در نزدیکی التنف هدف تیراندازیِ نیروهای متخاصم ناشناس قرار گرفتند. به‌گفته این سخنگو، تبادل آتش میان طرفین تلفات نداشت.

طبق اعلام یک فرمانده نظامی میدانی در ارتش سوریه، روز پنجشنبه در پی بمباران یک موضع نظامی در حومه شرقی حمص از سوی ائتلاف آمریکایی، یک سرباز سوری کشته و شماری زخمی شدند.

این فرمانده نظامی تصریح کرد، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی یک هدف نظامی ارتش سوریه را در کوه «الغراب» در شرق شهر تدمر ــ 150کیلومتری مرزهای سوریه و عراق ــ بمباران کردند.

این درگیری زمینی، نخستین مورد از این دست میان ارتش سوریه و نیروهای آمریکایی است که در «التنف» در جنوب شرقی حمص واقع در مثلث مرزی سوریه، اردن و عراق، برای خود پایگاه ایجاد کرده‌اند.

۱۳۹۷/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...