نسخه چاپی

هدف بزرگ نیمار در جام جهانی

نیمار جونیور داسیوا امیدوار است برترین گلزن برزیل در تاریخ جام های جهانی شود.

به گزارش نما، برزیل در همه دوره های جام جهانی حاضر بوده و باتوجه به خصوصیات ذاتی و فرهنگ فوتبالی، همواره در این مسابقات تهاجمی و گلزن ظاهر شده است. جوان اول سلسائو در این سال ها یک ستاره جوان و محبوب به نام نیمار می باشد، کسی که امیدوار است جام جهانی ششم را به ویترین افتخارات این کشور اضافه کند و البته یکی یکی رکوردهای فردی را نیز به دست آورد.

جدا از این که نیمار جونیور امیدوار به کسب عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال ملی برزیل، آمریکای جنوبی و حتی جهان است، او برای یک هدف دیگر نیز دندان تیز کرده و برای رسیدن به آن تلاش می کند. برزیلی ها در جام های جهانی گذشته 10 گلزن داشته اند که برتر از نیمار کار کرده و فوق ستاره برزیلی ها برای ورود به گروهِ مخوفِ 10 به یک گل دیگر در این تورنمنت احتیاج دارد.

صدر این جدول به رونالدو نازاریو اختصاص دارد. کسی که قهرمانی در جام های 94 و 2002 را با برزیل تجربه کرد و در چهار جام جهانی و 19 بازی، 15 گل برای تیم ملی کشورش به ثمر رساند. هیچ کدام از فوتبال دوستان برزیلی گل های زیبای او در فینال جام کره و ژاپن و کسب عنوان آقای گلی را فراموش نمی کنند. رده دوم در اختیار اسطوره فوتبال برزیل، پله است؛ کسی که سال ها بهترین بازیکن این کشور به حساب می آمد و در جام جهانی نیز میانگین گلزنی بهتری نسبت به رونالدو دارد. او در 14 بازی 12 گل زد و نقش پررنگی در موفقیت های برزیل داشت.

رده سوم به صورت مشترک به واوا و جرزینیو، ستاره های سال های دور برزیل اختصاص دارد. واوا در قهرمانی های سال 58 و 62 حضور داشت و توانست در 10 مسابقه 9 گل بزند، جرزینیو پس از واوا به فوتبال آمد و در 16 بازی این تعداد گل را به ثمر رساند.

در جایگاه پنجم لئونیداس، آدمیر و ریوالدو حضور دارند. این سه به ترتیب در 5، 6 و 14 بازی هشت گل به ثمر رساندند. در این بین، لئونیداس و آدمیر میانگین بیش از یک گل در هر بازی را ثبت کردند که بی نظیر بود. سه رده پایینی در 10 گلزن برتر برزیلی ها در جام جهانی، با نام های کورکا، رولینو و ببتو پر شده است؛ فوتبالیست هایی که هر یک نام هایی بزرگ در فوتبال برزیل به حساب می آیند.

حالا نیمار برای رسیدن به این بزرگان تنها یک گل کم دارد. او در جام جهانی 2014 چهار گل به تیم های کرواسی و کامرون زد و روز گذشته نیز نخستین گلش در جام 2018 را وارد دروازه کاستاریکا کرد تا 5 گله شود. البته او جایگاه یازدهم را مشترکا با روماریو فوتبالیست افسانه ای برزیلی ها در اختیار دارد.

باتوجه به این که نیمار هنوز 26 سال دارد و می تواند 2 جام جهانی دیگر را هم تجربه کند، هیچ بعید نیست بتواند جایگاه رونالدو نازاریو را نیز به خطر بیاندازد. اگر شماره 10 برزیلی ها در این جام نیز همچون جام قبلی 4 گل بزند و این روند را ادامه دهد، حداقل جایگاه پله را در رده دوم خواهد گرفت.

۱۳۹۷/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...