نسخه چاپی

تاكسی گردشگری راه اندازی می شود

سیف به آخرین وضعیت طرح تاكسی‌های گردشگری در تهران پرداخت و گفت: در نوروز امسال برای اولین بار موضوع راه اندازی تاكسی‌های گردشگری در پایتخت مطرح شد و در ۳ ماه اخیر با حصول توافق اولیه میان ستاد گردشگری و سازمان تاكسیرانی، پروپوزال از سوی ستاد ارائه شد و قرار است در آینده با تعیین جزئیات طرح، اقدامات اجرایی آغاز شود.

به گزارش نما، مهدی سیف با بیان این مطلب در تشریح ویژه برنامه‌های گردشگری تابستان در تهران گفت: برگزاری تور‌های تهران گردی از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت‌های مختلف در پایتخت برگزار می‌شود. پس از تجربه مثبت عید نوروز و استقبال خوب شهروندان، شهرداری تهران در نظر دارد از ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریورماه تور‌های تهران گردی را در ۶ مسیر برگزار کند.

وی با معرفی تور‌های سه برج، اراضی عباس آباد، تهران گردی تاریخی، تهران قدیم، شمیران گردی و طبیعت گردی به عنوان مهم‌ترین تور‌های تهران گردی در تابستان اظهار کرد: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته قرار است بخشی از تور‌های تهران گردی در مسیر محله عودلاجان، سرای مدرس، خانه پروین اعتصامی، حمام نواب، سرای کاظمی و دارالفنون برگزار شود. مسیر سعد آباد، موزه سینما، امامزاده صالح و تکیه تجریش نیز از دیگر مسیر‌های گردشگری در قالب تور شمیران گردی است.

به گفته رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷، اپلیکیشن و سایت تهران گردی و کد USSB تقاضای خود را برای حضور در تور‌های تهران گردی ثبت کنند.

سیف با اشاره به نحوه انتخاب مجریان تور‌های گردشگری در تابستان عنوان کرد: سازمان میراث فرهنگی تاکنون ۹ آژانس دارای مجوز برگزاری تور‌های تهران گردی را به شهرداری تهران معرفی کرده و قرار است پس از رایزنی با مدیران آژانس‌ها و حصول توافق، اجرای تور‌های تهران گردی آغاز شود.

وی اجرای طرح "موزه و دانش آموز" را از دیگر برنامه‌های تابستان امسال معرفی کرد و گفت: طبق توافق با وزارت آموزش و پرورش، قرار است مدارس دانش آموزان داوطلب برای بازدید از موزه‌ها را به اداره کل آموزش‌های شهروندی معرفی کنند و ستاد گردشگری نیز به عنوان مجری، اقدامات مربوط به برگزاری تور‌ها را انجام دهد.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران همچنین به آخرین وضعیت طرح تاکسی‌های گردشگری در تهران پرداخت و گفت: در نوروز امسال برای اولین بار موضوع راه اندازی تاکسی‌های گردشگری در پایتخت مطرح شد و در ۳ ماه اخیر با حصول توافق اولیه میان ستاد گردشگری و سازمان تاکسیرانی، پروپوزال از سوی ستاد ارائه شد و قرار است در آینده با تعیین جزئیات طرح، اقدامات اجرایی آغاز شود.

۱۳۹۷/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...