نسخه چاپی

عامل اصلی ویرانی "رقه"

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت كه «رقه» را آمریكا ویران كرد اما چه كسی می خواهد هزینه این جنگ را بپردازد؟

به گزارش نما، «مولی کراباپل»،نویسنده آمریکایی و نگارنده کتاب «برادران تفنگ،خاطرات جنگ سوریه» در یادداشتی به نقش آمریکا در ویرانی «رقه» سوریه اشاره کرد.

در این یادداشت آمده است:در اوایل ماه جاری ،سازمان عفو بین الملل گزارشی را منتشر کرد که نشان می داد،ائتلاف آمریکایی در آخرین تلاش های خود برای بیرون راندن داعش از رقه سوریه مرتکب جنایت های جنگی شده است.

گزارش عفو بین الملل حقیقت داشت.39 نفر از اعضای یک خانواده در رقه کشته شدند.پدری به التماس های فرزندانش که زیر تلی از خاک دفن شده بودند و آرام آرام از تشنگی خفه می شدند و جان می دادند،گوش می کرد.یک شهر ویران شد.صدها و شاید هزاران شهروند و نه 21 نفر که ارتش آمریکا مدعی آن است،در رقه کشته شدند.

روزی داعش در کابوس های آمریکا پرسه می زد و آمریکایی ها دستور بمباران داعش را صادر کردند.حالا آمریکا بدون کمترین توجهی به ویرانه هایی که این بمباران ها به جا گذاشته است از رقه خارج شده اند.

کراباپل که کتاب «برادران تفنگ،خاطرالت جنگ سوریه» را با همکاری «مروان هشام» روزنامه نگاری از رقه نوشته است،افزود:در سپتامبر 2014 مروان در یک پیام توئیتری نوشت که ائتلاف آمریکایی حملات هوایی خود را 20 دقیقه قبل از اینکه پنتاگون عملیات خود را اعلام کند،آغاز کرد و مروان تا ژانویه 2016 یعنی روزی که از رقه فرار کرد زیر بمباران ائتلاف آمریکایی زندگی می کرد.

حتی بسیاری از گروه های ضد جنگ در آمریکا کشته شدن هزاران شهروند در عملیات ضد داعش رقه را نادیده گرفتند تا آنجا که 90 درصد این شهر نابود شد.

دولت آمریکا هیچ گونه معذرت خواهی به خاطر کشته شدن حدود دو هزار شهروند آمریکایی نکرد.

«کلنل سین رایان»سخنگوی ائتلاف آمریکایی گزارش عفو بین الملل را کاملا نادرست دانست اما انکار مقامات نمی تواند حقیقت را مخفی کند.

در حقیقت آزادسازی رقه جز خیانت دیگری که جهان بر سوریه تحمیل کرد،نبود.

۱۳۹۷/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...