نسخه چاپی

دلار طلا را گران كرد

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۲۷ درصد افزایش به ۱۲۷۰ دلار و ۵۶ سنت رسید.

به گزارش نما، در حالی که به دلیل برداشت سودهای صورت گرفته، ارزش دلار از بالاترین رقم 11 ماه اخیر فاصله گرفته است، قیمت طلا پس از رسیدن به پایین ترین رقم 6 ماه اخیر در روز پنجشنبه، دیروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.27 درصد افزایش به 1270 دلار و 56 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 0.02 درصد افزایش به 1270 دلار و 70 سنت رسید.

با وجود این افزایش، قیمت طلا در مجموع معاملات هفتگی افت حدودا 0.7 درصدی را پشت سر گذاشت.

به گفته رونالد لئونگ، تحلیلگر بازار طلا در هنگ کنگ، عامل تقویت نسبی قیمت طلا، افت ارزش دلار بوده است. تضعیف ارزش دلار موجب ارزان تر شدن کالاهای ارزش گذاری شده به دلار برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

در حالی که پس از رشد قیمت اولیه دلار، سرمایه گذاران اقدام به برداشت سود کردند، ارزش دلار روز جمعه از بالاترین رقم 11 ماه گذشته فاصله گرفت.

بروز نشانه هایی از وقوع جنگ تجاری بین آمریکا و چین موجب شد تا ارزش سهام در بازارهای آسیایی روز جمعه به پایین ترین رقم در 6 ماه گذشته برسد.

لئونگ گفت، جنگ تجاری فعلا در حال تاثیر گذاری بر بازار طلاست. اگر دلار تضعیف نشود، انتظار نداریم قیمت طلا خیلی بالا برود.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد که قیمت طلا به 1258 دلار کاهش یابد.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا، روز پنجشنبه با نیم درصد کاهش به 824.63 تن رسید.

۱۳۹۷/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...