نسخه چاپی

ساخت بیش از 3 هزار دقیقه انیمیـشـن برای تابستان

مركز پویانمایی صبا، بزرگ‌ترین و فعال ترین مركز تولید انیمیشن در ایران است كه در طول این سال‌ها فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است اما از سال گذشته و با ابلاغ رئیس سازمان صداوسیما حمایت و توجه بیشتری به انیمیشن صورت گرفته و این مركز با عزم راسخ و جدیت بیشتر در این حوزه فعالیت می‌كند.

به گزارش نما، محمدرحیم لیوانی، رئیس مرکز پویانمایی صبا درباره تولید انیمیشن برای پخش در ایام تابستان به جام‌جم گفت: مرکز پویانمایی صبا با تلاش همکاران برنامه‌ساز و انیمیشن‌سازان، تابستان امسال با دست پر وارد شده است.

ما 3 هزار و 639 دقیقه انیمیشن در تکنیک‌های مختلف آماده پخش کرده‌ایم.

وی افزود: انیمیشن‌ها در قالب 17 عنوان مجموعه تولید شده که در این‌باره می‌توانم به انیمیشن‌هایی همچون مهارت‌های زندگی، کلیله و دوستان، مثلنامه، پند پارسی، خانه ما، یوز ایرانی، خال خالی، همسایه ها، ماجراهای کامی و کتی، گل و گلاب و... اشاره کنم. همچنین کمیک موشن شاهنامه برای اولین بار از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود.

تکنیک‌های متفاوت انیمیشن‌سازی

لیوانی ادامه داد: ما برای تولید انیمیشن فراوانی مخاطب هم در نظر گرفته‌ایم. برای رده سنی خردسالان 360 دقیقه، برای رده سنی کودکان 2 هزار و 584 دقیقه و برای رده سنی نوجوانان 695 دقیقه انیمیشن تولید شده و تقدیم شبکه‌های مختلف شده است. در واقع این انیمیشن‌ها بتدریج در جدول پخش قرار می‌گیرد.

این مجموعه‌ها به لحاظ تکنیک در قالب‌های دوبعدی، سه‌بعدی، کات اوت، موشن گرافیک، تک فریم و... تولید شده و مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد. ضمن این‌که ما برنامه‌های ویژه خردسالان، کودکان و نوجوانان را تفکیک کرده ایم. تولیدات از شبکه‌های تخصصی پویا، نهال، امید و شبکه‌های عمومی یک، دو و پنج پخش می‌شود.

رئیس مرکز پویانمایی صبا درباره تولید انیمیشن با محوریت مهارت زندگی توضیح داد: مهارت‌های زندگی از سنین کودکی باید آموزش داده شود، به همین دلیل ما برای کودکان بین 9 تا 12 سال انیمیشن‌هایی با این محوریت آماده پخش کرده ایم که در آنها به سبک زندگی پرداخته‌ایم. در مهارت‌های زندگی موضوعاتی را مورد بررسی قرار داده‌ایم که کودکان نیاز دارند. به همین دلیل در حوزه خانواده، جامعه، فعالیت اجتماعی، دوستان و... مهارت‌های زندگی را آموزش می‌دهیم.

لیوانی اشاره کرد: البته برای این امر از نظرات 22 کارشناس در حوزه‌های مختلف برای طراحی برنامه استفاده کرده‌ایم. همچنین 500 قسمت انیمیشن با محوریت مهارت زندگی تولید کرده‌ایم که اگر شبکه‌ای شروع به پخش کند، دو سال و نیم طول می‌کشد. این موفقیت ارزشمندی برای انیمیشن است و به لحاظ محتوایی مثال زدنی است. در واقع ما برای تولید به نظر کارشناسان و نظرسنجی مخاطبان توجه ویژه‌ای کرده ایم تا کیفیت را بالا ببریم.

افق 5 ساله

وی در پاسخ به این سوال که امسال در راستای بهتر شدن کیفیت تولید انیمیشن چه اقداماتی خواهید کرد؟

توضیح داد: از سال گذشته به ما ابلاغ شده تا انیمیشن‌هایی که مخاطب استاندارد ندارد، حذف شوند و یا این‌که نظرسنجی‌ها نشان داده تعداد مخاطبانش کم است ، دیگر تولید نمی‌شوند. بنابراین ما به رضایت مخاطب توجه ویژه‌ای خواهیم کرد تا انیمیشن‌هایی که مورد پسند مردم است را تولید کنیم.

رئیس مرکز پویانمایی صبا ادامه داد: مرکز پویانمایی صبا بزرگ‌ترین سفارش‌دهنده پویمانمایی در کشور است و سازمان صداوسیما سرمایه‌گذاری متناوبی در همه این سال‌ها داشته است. ضمن این‌که رئیس سازمان صداوسیما توجه ویژه‌ای به مرکز پویانمایی صبا دارند و نگاهشان مثبت است. بنابراین ما هم تلاش می‌کنیم با توجه به اعتمادی که رئیس سازمان به ما کردند و سرمایه‌گذاری انجام شده، بتوانیم تولیدات با کیفیت داشته باشیم و بخوبی این اعتماد را پاسخ بدهیم.

وی افزود: در حال حاضر تولید پویانمایی کشور وضعیت خوبی دارد. ما یک برنامه پنج‌ساله طراحی کرده‌ایم که امسال سال ویژه‌ای برای انیمیشن است. گام اول برداشته شده و سعی کرده ایم قدم اول محکم باشد. لیوانی در پایان افزود: از والدین بچه‌ها درخواست می‌کنم با نگاه ویژه و غیرتمندانه انیمیشن‌های ایرانی را ببینند تا ذائقه‌سازی در میان کودکان داشته باشیم، زیرا انیمیشن‌های ایرانی پاک‌ترین تولیدات برای خردسالان، کودکان و نوجوانان است و بچه‌ها می‌توانند با خیال راحت به تماشای انیمیشن بنشینند.


۱۳۹۷/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...