نسخه چاپی

وضعیت نامزدان ۱۸ و ۷۹ ساله در انتخابات پارلمانی تركیه

پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی تركیه، سن نامزدها از ۲۵ سال به ۱۸ سال كاهش یافته بود كه در این دور از انتخابات حزب عدالت و توسعه، حزب جمهوریت خلق و حزب حركت ملی‌گرا هر كدام یك نامزد ۱۸ ساله معرفی كردند.

به گزارش نما، ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه دیروز برگزار شد و رجب طیب اردوغان به همراه حزب عدالت و توسعه در این انتخابات پیروز شدند.

پیش از برگزاری این انتخابات با تغییر قانون اساسی ترکیه، سن نامزدهای انتخابات پارلمانی از 25 سال به 18 سال کاهش یافته بود که در این دور از انتخابات حزب عدالت و توسعه، حزب جمهوریت خلق و حزب حرکت ملی‌گرا هر کدام یک نامزد 18 ساله معرفی کردند.

بر این اساس «الیف نور بایرام» نامزد حزب عدالت و توسعه از کوجالی، «اسماعیل حقی گول» نامزد حزب جمهوریت خلق از آنتالیا و «ولی اغوزخان اوزتورک» نامزد حزب حرکت ملی‌گرا از قیصریه به عنوان 3 نامزد 18 ساله در این دور از انتخابات ترکیه حضور داشتند که بر اساس نتایج شورای عالی انتخابات، هیچ کدام موفق به ورود به پارلمان آینده ترکیه نشدند.

از طرف دیگر «دنیز بایکال» رئیس سابق حزب جمهوریت خلق و نامزد این حزب با 79 سال سن در حوزه انتخابی آنتالیا پیروز شد و به عنوان مسن‌ترین نماینده 27 اُمین دوره پارلمان ترکیه لقب گرفت.

۱۳۹۷/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...