نسخه چاپی

نبوغ اعجاب انگیز دختربچه ایرانی كه استادش را انگشت به دهان كرد

ضحی میوند حافظ هفت ساله قرآن كریم است كه توانست در ظرف یك سال و نیم قرآن رابا معنی حفظ كند.

به گزارش نما، ضحی میوند دختر هفت ساله ای است که در یک سال و نیم، قرآن را با معنی حفظ کرده و نبوغ خاصی دارد به همین بهانه با او و مادرش به گفتگو نشستیم.

ضحی میوند حافظ قرآن درباره چگونگی حفظ قرآن اظهار داشت: یک و سال نیم است که حافظ قرآن شده ام و مادرم به من قرآن خواندن آموخت البته کلاس هم می رفتم.

وی ادامه داد: قرآن را با معنی حفظ کردم زیرا معنی داستان های قرآن بسیار زیباست.

وی با اشاره به علاقه اش به سوره یوسف عنوان کرد در زمانی که حفظ قرآن را با مادرم حفظ می کردم وقتی به سوره یوسف« آیه 84 وَتَوَلَّىٰ عَنْهُمْ وَقَالَ یَا أَسَفَىٰ عَلَىٰ یُوسُفَ وَابْیَضَّتْ عَیْنَاهُ مِنَ الْحُزْنِ فَهُوَ کَظِیمٌ» آن گاه یعقوب (از شدت حزن) روی از آنها بگردانید و گفت: وا اسفا بر فراق یوسف! و از گریه غم چشمانش سفید شد و سوز هجران و داغ دل بنهفت. می‌رسیدم»گریه می‌کردم و محزون می‌شدم زیرا حضرت یعقوب از دوری یوسف چشمانش را از دست داده بود.

میوند با بیان اینکه روزانه سه جزء از قرآن را برای تثبیت مرور می‌کنم، ادامه داد: خواندن قرآن خیلی به من کمک کرد و در رفتار و حجابم تاثیر گذاشته است. همیشه بدون اینکه خسته شوم قرآن می خوانم و حفظ می کنم.

در ادامه گفتگویی با نعمت الهی مادر ضحی میوند داشتیم که در باره ضحی گفت: ضحی حافظه بسیار خوبی دارد به همین دلیل من تصمیم گرفتم با او قرآن کار کنم در ابتدا به صورت نامنظم قرآن را حفظ می کرد یعنی ابتدا جز 30 را حفظ کرده بود اما وقتی او را در کلاس های آموزشی حفظ قرآن در آستان سیدالکریم ثبت نام کردم ،استادش می گفت او سوره آل عمران را ظرف 20 دقیقه حفظ کرده و از آن موقع به صورت منظم از روزی چهار صفحه ، حفظ راشروع کردیم.

وی با بیان اینکه بهمن 95 به مرکز حفظ امام حسین(ع) رفت، ادامه داد: در آن مرکز همراه با دیگر حافظان که در سنین بالایی قرار داشتند، به حفظ روزانه دو صفحه از قرآن پرداخت و در المپیاد «عروج»نفر اول جامعة‌القرآن شد. فاصله محل سکونتمان با مرکز تخصصی امام حسین(ع) بسیار زیاد بود و مجبور شدم به نزدیک‌ترین موسسه که مرکز آموزش حرم سید‌الکریم(ع) بود مراجعه کنم.

مادر ضحی میوند ادامه داد:حجم محفوظات که زیاد شد به این نتیجه رسیدم برای اینکه محفوظات را به خاطر بسپارد به تثبیت و مرور آیات متمرکز شود و در کنار مرور، شبی یک صفحه از قرآن را حفظ می‌کردیم.

نعمت الهی با بیان اینکه چون قرآن را با معنی حفظ کرده است به خوبی ما را درک می‌کند و رفتارش کاملاً قرآنی شده است، گفت:در واقع داستان های قرآنی برایش جذابیت داشت و هربار که قرآن می خواندیم می گفت« روزی یک صفحه حفظ نکنیم بیشتر بخوانیم، داستانهای قرآن برایم جالب است و دوست دارم بدانم داستان های هر سوره آخرش چگونه به پایان می رسد».

وی خاطرنشان کرد: ضحی علاوه بر اینکه بر حفظ تسلط دارد نسبت به قواعد قرآن هم آگاهی دارد او حفظ قرآن را از 21آبان ماه سال 95 شروع کرد و تا روز 23 رمضان امسال در شب قدر به پایان رساند.


۱۳۹۷/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...