نسخه چاپی

كار خطای باشگاه استقلال

بر اساس دستورالعمل فدراسیون فوتبال باشگاه‌ها حق پرداخت مالیات بازیكنان و همچنین مربیان را ندارند و در صورتی كه این كار را انجام دهند، با جرایم نقدی سنگینی مواجه می‌شوند!

به گزارش نما، با وجود این دستورالعمل باشگاه‌ها به خصوص باشگاه‌های مدعی پرداخت مالیات را یکی از آپشن‌های قرارداد برای بازیکنان و مربیان برمی‌شمرند و ابایی نیز از انجام این کار ندارند.

نمونه اش گذرنامه شفر بعد از ورود به فرودگاه امام (ره) تهران توسط مسئولان ضبط شده است، به این دلیل که مالیات این مربی از سوی باشگاه استقلال پرداخت نشده است. شک نکنید اگر مالیات شفر بر عهده خودش بود، او تاکنون ده‌ها بار این کار را انجام داده بود، چون یکی از خصوصیت‌های شهروندان آلمانی رعایت نظم و انضباط مالی است. جالب اینکه بدانید در بین دولت‌های اروپایی، آلمان بیشترین درآمد را از فوتبالیست‌ها و مربیان بوندس‌لیگایی دارد و مالیات دولت این کشور از فوتبالیست‌ها، یکی از منابع درآمد اصلی ژرمن‌هاست.

در فوتبال اروپا هرکسی مسئول پرداخت مالیات درآمد خویش است و حتی یک مورد هم پیدا نمی‌شود باشگاه مالیات بر درآمد بازیکن و مربی را بر عهده بگیرد. البته این پدیده بد که در فوتبال ما تبدیل به بدعت شده، فقط در باشگاه استقلال نیست و خیلی از باشگاه‌های دیگر هم مالیات بازیکن و مربی خود را می‌دهند!

البته که کار باشگاه استقلال خطاست و اساساً این سؤال وجود دارد چرا باشگاه استقلال باید مالیات شفر را پرداخت کند؟ شفر از باشگاه استقلال دستمزد می‌گیرد و بر اساس قوانین حرفه‌ای خودش باید مالیات درآمدش را بدهد نه باشگاه استقلال! از باشگاهی که جریمه ۵ هزار دلاری زمانی، یکی از اعضای هیئت‌مدیره، را بر عهده می‌گیرد، طبیعی است که حاضر شود مالیات شفر را پرداخت کند. این در حالی است که باشگاه استقلال بدهی‌های متعددی دارد و به همین خاطر از کمیته تعیین وضعیت اولتیماتوم گرفته است!

جالب اینکه شفر بعد از ورود به تهران بعد از اینکه گذرنامه اش در فرودگاه ضبط شد، از دست باشگاه استقلال ناراحت شد و برای او جای سؤال داشت که چرا باشگاه استقلال مالیات او را پرداخت نکرده است. شاید به این خاطر از مدیران باشگاه هم انتقاد کرده باشد، در حالی که در همه جای دنیا هرکس مالیات قراردادش را می‌دهد و هیچ باشگاهی در جهان جز باشگاه‌های ایرانی مالیات بازیکن و مربی را پرداخت نمی‌کند.


۱۳۹۷/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...