نسخه چاپی

تغییر در زمان برگزاری جشن مستقل انیمیشن

رییس هیات مدیره صنف انیمیشن با اشاره به اینكه امكان تغییر زمان برگزاری جشن انیمیشن وجود دارد، بیان كرد در تلاش هستند تا به سمت داوری آكادمیك این جشن بروند.

به گزارش نما، امیر سحرخیز رییس هیات مدیره صنف انیمیشن با اشاره به ایجاد تغییرات در روند برپایی دهمین جشن مستقل انیمیشن گفت: برگزاری این دوره از جشن مستقل انیمیشن برعهده صنف انیمیشن قرار دارد، برهمین اساس از اواخر سال ۹۶ برنامه ریزی برای برگزاری جشن را آغاز و به تازگی معین صمدی نایب رییس صنف انیمیشن را به عنوان دبیر این دوره از جشن انیمیشن انتخاب کردیم.

به گفته وی، این دوره از جشن انیمیشن با تغییراتی همراه است که مهمترین آن این است که مراسم واقعا تبدیل به یک جشن شود نه اینکه به عنوان جشنواره برگزار شود.

سحرخیز تاکید کرد: الزاما داوری آثار و چیزی شبیه اختتامیه برگزار کردن هدف ما نیست، بلکه می خواهیم این مراسم را تبدیل به دورهمی بچه های انیمیشن کنیم تا در چنین فضایی منتخبان هر رشته معرفی می شوند.

رییس هیات مدیره صنف انیمیشن با اعلام اینکه شاید زمان برگزاری جشن انیمیشن تغییر کند، بیان کرد: صحبت هایی با منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما داشته ایم تا در صورت امکان زمان برگزاری جشن انیمیشن را تغییر داده و آن را به روز جهانی انیمیشن که در آبان ماه است نزدیک کنیم. یکی از دلایلی که به دنبال انجام این کار هستیم این است که هویت انیمیشن را به استقلال بیشتر نزدیک کنیم و با توجه به اینکه معمولا برنامه هایی در دنیا به مناسبت روز جهانی انیمیشن در روز ۶ آبان ماه برگزار می شود، این جشن نیز می تواند نماد بیرونی خوبی داشته باشد.

وی افزود: طی سال های گذشته اتفاقاتی در فضای انیمیشن رخ داده است که برای رفع آن نیاز داریم تا همه دوباره دور هم جمع و یکی شده و برای نشان دادن جایگاه انیمیشن دست به دست هم دهیم.

سحرخیز تاکید کرد: همچنین در تلاش هستیم تا شرایطی را فراهم کنیم که از سال آینده جشن انیمیشن به صورت آکادمی داوری شود. یکی از دلایلی که امسال داوری جشن را به صورت آکادمی کامل برگزار نمی کنیم این است که عضویت به صورت کامل صورت نگرفته است تا بتوان داوری ها را به صورت آکادمیک برگزار کرد.

این هنرمند توضیح داد: داوری در این دوره از جشن انیمیشن به این صورت است که هر رشته به عنوان مثال فیلمنامه انیمیشن که شامل فیلمنامه، ایده اصلی، استوری بورد است هر بخش تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد و بهترین ها انتخاب می شوند. در چنین شرایطی می توانیم فعالیت حرفه ای افراد را برجسته تر کرده و از آنها حمایت کنیم.

سحرخیز خبر داد: البته جدای از داوری جشن انیمیشن، ۵ فیلم کوتاه انیمیشن انتخاب و برای حضور در جشن بزرگ سینمای ایران معرفی می شوند.

وی در پایان گفت: جلساتی را با منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما و تورج منصوری دبیر انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران برگزار کردیم و به زودی جلسه ای نیز با علی نصیریان به عنوان دبیر جشن سینمای ایران برگزار می کنیم.

۱۳۹۷/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...