نسخه چاپی

ادعای بی اساس مسئولان سعودی علیه ایران

تعدادی از اعضای مجلس شورای عربستان در دیدار با مقامات لهستانی ادعاهای بی اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح كردند.

به گزارش نما، هیاتی از مجلس شورای عربستان به ریاست عبدالمحسن آل شیخ، عضو این مجلس به لهستان سفر کرده و با برخی روسای کمیته‌های و مسئولان پارلمانی این کشور دیدار و گفتگو کردند.

محسن ال شیخ ، عضو مجلس شورای عربستان دراین دیدار مدعی شد که ایران در امور داخلی کشورهای عربی به خصوص لبنان ، سوریه ، عراق، بحرین و یمن دخالت و در منطقه بی ثباتی ایجاد می‌کند. تداوم این سیاست تخریبی در منطقه و دخالت در امور داخلی کشورهای آن زمینه را برای تشکیل گروهک تروریستی و افراطی فراهم کرده است و به دنبال آن یک گرایش فرقه‌ای به وجود آمده است که ثبات کشورها و ملت‌های منطقه را برهم زده است .

وی با طرح اینکه عربستان به دنبال ایجاد ثبات و امنیت در یمن است گفت:‌عربستان از تجاوز حوثی‌ها در مورد حمایت ایران در نقض توافقات عربی و بین المللی رنج های زیادی می برد.

آل شیخ از کشور لهستان خواستار شد تا مواضع قاطعی علیه اقدامات ایران در منطقه اتخاذ کند.

همچنین خلیفه الدوسری ، عضو دیگر مجلس شورای عربستان مدعی شد که کشورهای منطقه از سیاست‌های تحریکی ایران رنج می برند و تهیدات ایران چرخ اقتصاد و پیشرفت در بسیاری از کشورهای منطقه را کند کرده است .

ثامر البرک عضو دیگر این مجلس سعودی ضمن انتقاد از توافق هسته‌ای ایران مدعی شد که این توافق نتایج مثبتی به همراه نداشته است.

بر اساس این گزارش مسئولان لهستانی نیز از توافق هسته‌ای ایران انتقاد کردند و مدعی شدند که این توافق موشک‌های بالستیک ایران را شامل نمی شود و آن‌ها توانستند تکنولوژی هسته‌ای خود را حفظ کنند و هر زمانی که بخواهند آزمایش ‌های هسته‌ای خود را از سر بگیرند.

آن‌ها همچنین مدعی سیاست‌های تحریک آمیز ایران در منطقه شدند و بر توافق عربستان و لهستان در رابطه با آنچه مبارزه با تروریسم ایران خواندند تاکید کردند.

این هیات سعودی پیش از این نیز به فنلاند رفته و با مقامات این کشور دیدار کرده بودندو عبدالمحسن آل شیخ ،رئیس این هیات مدعی شد که کشورش هر روز مورد هدف حملات موشکی از سوی انصارالله یمن که مورد حمایت ایران هستند قرار می‌گیرد و از کشور فنلاند می خواهیم که مواضع قاطعی علیه اقدامات تخریبی ایران در منطقه اتخاذ کند و شبه نظامیان وابسته به ایران در یمن ، عراق، سورریه و لبنان از داعش هم خطرناک تر هستند.

ادعای دخالت ایران در امور داخلی دیگر کشورها درحالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می کنند جمهوری اسلامی ایران به دنبال صلح، ثبات و امنیت در منطقه است و هیچ دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد. حضور ایران در برخی کشورها مستشاری بوده و به درخواست دولت قانونی آنها است.

ادعای حمایت ایران از تروریسم درحالی مطرح می شود که عربستان سعودی از جمله کشورهایی بود که مرزهای خود را به روی داعش باز کرد تا وارد عراق و سوریه شوند و از آن‌ها حمایت کرد این درحالی است که ایران اولین و بزرگترین مخالف تروریسم درجهان است و برای ریشه کن کردن آن تلاش های فراوانی کرده است و در بیرون راندن داعش و دیگر گروهک های تکفیری از عراق و سوریه نقش مهمی داشته است.

مسولان سعودی درحالی مدعی حمایت از ثبات و امنیت یمن هستند که ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان نزدیک به سه سال است که زنان و کودکان یمنی را به قتل می رساند، مدارس و بیمارستان های آنان را بمباران می کند و از رسیدن غذا و دارو و کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها ممانعت می‌کند و به دلیل تجاوزهای وحشیانه‌اش در یمن در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.

مسولان سعودی و لهستانی درحالی از توافق هسته ای ایران انتقاد می کنند که بسیاری از کشورهای جهان از جمله اروپایی ها این توافق را از بهترین و مهم‌ترین توافق‌های تاریخ می‌دانند.

۱۳۹۷/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...