نسخه چاپی

تیم ملی انگلیس، استاد باخت در نیمه‌نهایی

سه‌شیرها از زمانی كه در جام جهانی 1966 موفق شدند جام جهانی را بالای سر ببرند دیگر هرگز نتوانسته‌اند از مرحله‌ی نیمه‌نهایی جلوتر بروند.

به گزارش نما، تلاش انگلیس در جام جهانی 2018 دیشب به پایان راه رسید، و البته یک بار دیگر در مرحله‌ی نیمه‌نهایی. دیشب در مسکو، ماریو مانژوکیچ در وقتهای اضافه‌ گلزنی کرد تا تیمش موفق شود انگلیس را با نتیجه‌ی 2-1 شکست دهد و قلب میلیونها انگلیسی را بشکند.

شکست دیشب چهارمین باخت متوالی انگلیسی‌ها در مرحله‌ی نیمه‌نهایی تورنمنت‌های بزرگ را رقم زد.

انگلیس در جام ملتهای اروپای 1968 در مرحله‌ی نیمه‌نهایی با نتیجه‌ی 1-0 به یوگسلاوی باخته بود و در جامهای جهانی 90 و جام ملتهای اروپای 1996 هم در مرحله‌ی نیمه‌نهایی، هر دو بار در ضربات پنالتی، در مقابل آلمان پذیرای شکست شده بود.

گرت ساوت‌گیت، سرمربی سه‌شیرها به خصوص از شکست در مراحل نیمه‌نهایی خاطرات تلخی دارد. او در رقابتهای جام ملتهای اروپای 1996 با از دست دادن پنالتی آخر سه‌شیرها، حذف انگلیس را رقم زده بود.

تنها موفقیت انگلیسی‌ها در مراحل نیمه‌نهایی تورنمنت‌های بزرگ به پیروزی 2-1 آنها مقابل پرتغال در جام جهانی 1966 برمی‌گردد. تورنمنتی که انگلیسی‌ها در خاک خود، فینال را در مقابل آلمان غربی برگزار کردند و با پیروزی 4-2 قهرمان جام جهانی شدند. تک قهرمانی‌ای که بعد از آن دیگر تکرار نشده است.

حالا درست مثل جام جهانی 90، انگلیس باید به حضور در بازی رده‌بندی جام جهانی قانع باشد. مسابقه‌ای که سه‌شیرها روز شنبه در مقابل بلژیک برگزار خواهند کرد.

۱۳۹۷/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...