نسخه چاپی

وعده وزیر خارجه لبنان درباره سوریه

وزیر خارجه لبنان تأكید كرد كه روابط سیاسی میان بیروت و دمشق ازسرگرفته خواهد شد.

به گزارش نما، جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی لبنان و وزیر خارجه این کشور در سخنانی گفت: دولت با اصول شناخته شده تشکیل خواهد شد و به اراده مردم احترام خواهد گذاشت. این دولت برپایه اعتماد و اطمینان خواهد بود.

وی افزود: تمامی مسیرها بین لبنان و سوریه، سوریه و عراق و سوریه و اردن بازگشایی خواهند شد و روابط سیاسی میان سوریه و لبنان نیز ازسرگرفته می‌شود.

این در حالی است که گروه‌های لبنانی مثل جریان المستقبل و حزب القوات اللبنانیه و حزب سوسیال دموکراتیک با ازسرگیری روابط با دمشق مخالفند و آن را عادی‌سازی روابط با نظام سوریه می‌دانند.

معین المرعبی، وزیر مشاور در امور آوارگان در این باره گفت: موضوع روابط با نظام سوریه منوط به تمامی اعضای کابینه است. دولت جدید درباره آن تصمیم خواهد گرفت نه جبران باسیل.

وی گفت: سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان جلوی تمامی فشارها برای برقراری روابط عادی با نظام سوریه می‌ایستد. وی کاملا مخالف هرگونه کانال ارتباطی با نظام سوریه است.

اکرم شهیب، عضو فراکسیون "اللقاء الدیمقراطی" نیز اعلام کرد که اظهارات باسیل موضع شخصی است و برای هیچ طرفی در لبنان الزام‌آور نیست.

وی گفت که این موضع از باسیل تعجب‌آور نیست اما به بخش وسیعی از لبنانی‌ها لطمه می‌زند.

از سوی دیگر ایلی الفرزلی، معاون رئیس پارلمان لبنان ارتباط تأخیر در تشکیل دولت با ازسرگیری روابط با سوریه را تکذیب کرد.

وی گفت که بازگشت روابط با سوریه برای منفعت لبنان قبل از هر چیز دیگری حتمی و ضروری است.

الفرزلی با اظهارات درباره عادی‌سازی روابط با نظام سوریه مخالفت کرد و گفت: هیچ طرحی در حال حاضر برای ازسرگیری روابط سیاسی وجود ندارد.

۱۳۹۷/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...