نسخه چاپی

فاجعه انسانی در یمن؛ ابزار جنگی برای عربستان

عکس خبري -فاجعه انساني در يمن؛ ابزار جنگي براي عربستان

چشمان بسته جهان بر سه سال جنایت مداوم رژیم سعودی و حامیانش در یمن بار دیگر فاجعه رقم زد و این بار شاهد حمله مرگبار جنگنده‌های سعودی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی در شهر «ضحیان» بودیم كه ۵۵ نفر كشته و ۷۷ نفر زخمی بر جای گذاشت.


چشمان بسته جهان بر سه سال جنایت مداوم رژیم سعودی و حامیانش در یمن بار دیگر فاجعه رقم زد و این بار شاهد حمله مرگبار جنگنده‌های سعودی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی در شهر «ضحیان» بودیم که ۵۵ نفر کشته و ۷۷ نفر زخمی بر جای گذاشت. بنا بر اعلام صلیب‌سرخ، بیشتر قربانیان این حمله کودکان زیر ۱۵ سال بوده‌اند که از یک اردوی تابستانی باز می‌گشتند. تداوم جنایات جنگی ائتلاف سعودی در یمن که مانند همیشه در سایه سکوت مرگبار جامعه بین‌المللی و حمایت‌های آمریکا به منصه ظهور می‌رسید، سرانجام صدای اعتراض سازمان‌های مستقل حقوق بشری را بلند کرد و پس از مباحث زیاد بر روی «مستقل» یا «غیر مستقل» بودن تحقیقات در زمینه حمله سعودی‌ها به اتوبوس دانش‌آموزان یمنی، سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حمله خونین، آن را «جنایت جنگی» خواند و شورای امنیت خواستار انجام «تحقیقات موثق» درباره آن شد. با وجود این آمریکا همچنان نه تنها حاضر به محکومیت این جنایت نشده، بلکه با انجام تحقیقات مستقل نیز مخالف ا‌ست و هم‌نوا با سعودی‌ها که این اقدام وحشیانه را «اقدامی نظامی و مشروع» می‌دانند، معتقد است خود سعودی‌ها در زمینه جنایتی که به ارتکاب آن متهم‌ هستند، تحقیق کنند.
عربستان سعودی با مشارکت امارات متحده عربی و حمایت آمریکا و انگلیس تجاوز نظامی خود به یمن را در روز شش فروردین 1394 آغاز کرده است. در طول این مدت هزاران حمله هوایی به وسیله جنگنده‌های ائتلاف سعودی‌ـ آمریکایی در یمن انجام گرفته که موجب کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر از جمله زنان و کودکان شده است. متجاوزان همچنین از آن زمان تاکنون محاصره اقتصادی شدیدی را ضد یمن اعمال کرده و مانع از ورود دارو و لوازم اساسی و مورد نیاز زندگی به این کشور شده و محدودیت‌ها و اقدامات سختی را در برابر ورود کمک‌های انسانی به مناطق گوناگون یمن در پیش گرفته‌اند و حتی بسیاری از دولت‌های اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی نیز در برابر جنایت سعودی‌ها سکوت کرده‌اند.
به راستی ملت‌ها و دولت‌های مسلمان به اندازه «برنی سندرز» سناتور دموکرات آمریکایی که در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «ایالات متحده با پشتیبانی از جنگ ائتلاف سعودی در یمن از طریق ارائه تسلیحات، سوخت‌رسانی هوایی و کمک به هدف‌یابی، در این قساوت شریک است.» حاضرند از مردم مظلوم و مقاوم یمن حمایت کنند؟!

۱۳۹۷/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...