نسخه چاپی

جنگ و مذاكره با امریكا خارج از منطق و تجربه ما است

سید عبدالله متولیان


۴۰ سال است که نظام سلطه مرکب از کشور‌های اروپایی، رژیم صهیونیستی و قارون‌های منطقه‌ای به رهبری شیطان بزرگ در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران سنگ تمام گذاشته و انواع توطئه‌ها به بهانه‌های مختلف (حقوق بشر، تهدید صلح جهانی، تروریسم و...) اعم از حمله نظامی، ترور، کودتا، خرابکاری، جاسوسی، تحریم اقتصادی و... را علیه ایران به‌کار بسته‌اند، اما در تمامی توطئه‌ها با شکست مواجه شده و در برابر اراده پولادین ملت مقاوم و سرفراز ایران مستمراً طعم تلخ ناکامی را تجربه کرده‌اند، اما باز هم دست از دشمنی بر نداشته‌اند چرا که نظام اسلامی ایران را مولد بیداری ملت‌ها و تهدید‌کننده منافع استکباری و استعماری خود در جهان می‌دانند و با اصل نظام ایران مشکل دارند و موضوعاتی نظیر هسته‌ای و حضور مقتدرانه ایران در منطقه و... بهانه‌ای بیش نبوده است.
در دور جدید دشمنی شیطان بزرگ، رئیس‌جمهور سفیه و گستاخ امریکا با برهم زدن قاعده بازی و خروج از برجام دشمنی علیه ملت ایران را حول دو محور اساسی: «تشدید فشار‌های اقتصادی از طریق جنگ دلار» و «جنگ رسانه‌ای و هجمه بسیار شدید تبلیغاتی و شایعه‌سازی بر بستر واگرایی و ناامیدی مردم از نظام و همراهی آنان با طرح‌های براندازانه امریکا با محوریت بنگاه سلطنتی لجن‌پراکنی بی. بی. سی» پی‌ریزی نموده است. بی‌تردید ملت بزرگ ایران از این آزمایش نیز با استقامت و تدبیر، سربلند بیرون خواهند آمد و یک بار دیگر شاهد ناکامی دشمنان غربی خواهیم بود. آنچه در توطئه جدید امریکا حائز اهمیت است این است که:
۱ - ریشه نابسامانی اقتصادی امروز را باید در داخل و در سال‌های گذشته و در سوء مدیریت، فاصله گرفتن مسئولان از مردم، رشد اشرافی‌گری در مسئولان، دل بستن به مدل‌های اقتصادی وارداتی و غربی و بومی نشده، سیاست زدگی حزبی و غفلت از ظرفیت‌های مدیریتی کشور، غفلت از اقتصاد مقاومتی و... جست‌وجو کرد.
۲ - در شرایط کنونی و در کنترل اوضاع نیز به جای مبارزه با علت با معلول مبارزه شده که نمونه آن در بحث ارز به جای برخورد با دهندگان ارز با گیرندگان ارز برخورد شده‌است.
۳ - موفقیت توطئه دشمن در گرو همراهی تمام عیار سست‌کمربندها، غربگرایان و غربگدایان، شبکه رسانه‌های داخلی همسو با دشمن، افراطیون سیاسی و... بوده است و با جرئت می‌توان گفت: عمده خسارات و هزینه‌های تحمیل شده بر ملت و نظام ناشی از همین عناصر واداده و دلداده هم‌آغوشی با شیطان و غرب بوده است.
۴ - در همه توطئه‌های گذشته تا کنون رد پای همراهی آشکار و گسترده کشور‌های اروپایی و سفارت‌خانه‌های آنان دیده شده‌است.
غلبه بر توطئه جدید دشمن مکار و حیله‌گر مستلزم توجه ویژه به «رفتار صحیح در قبال امریکا»، «سرنوشت برجام و اروپا» و «لوازم و ضرورت‌های حرکت راهگشای اقتصادی در داخل کشور» است. در همه برهه‌های انقلاب مردم امتحان خود را به بهترین وجه ممکن پس داده‌اند، اما مسئولان و دولتمردان، احزاب و شخصیت‌های سیاسی، اصحاب رسانه و... باید بدانند که تجربه تلخ برجام و عدول از خطوط قرمز و همراهی با شیطان بزرگ به امید حل مشکلات کافی است که دلبستگی به غرب دندان مذاکره با شیطان را برای همیشه کنده شود.
آحاد ملت، احزاب سیاسی، شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... به این نکته اساسی و مهم توجه داشته باشند که در طول ٤۰ سال گذشته همواره از قدرت و هژمون امریکا کاسته شده و بر اقتدار و استحکام و عمق استراتژیک نظام جمهوری اسلامی افزوده شده است و جمهوری اسلامی در روز‌هایی که فاقد کمترین قدرت نظامی و اقتصادی و سیاسی بود و دشمن در بالاترین سطح قدرت هم بود با صلابت بر دسیسه‌های دشمن غلبه کرده است و اینک شیطان بزرگ به ببر کاغذی تبدیل شده و همچون شیر بی دندان نعره می‌کشد نباید فریب دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن و سست‌کمربند‌ها را خورده و تسلیم جنگ روانی دشمن شویم.
همه باید بدانند که عقب‌نشینی و تسلیم شدن در برابر جنگ رسانه‌ای غرب، تشدید تحریم‌ها و استمرار فشار دشمن را در پی خواهد داشت و متقابلاً ایستادگی در برابر توطئه دشمن سبب خنثی شدن مکر امریکا شده و آنان را وادار به عقب نشینی خواهد کرد.
همه باید بدانند که راه علاج مشکلات کشور قطعاً در داخل و مبتنی بر باور قلبی مسئولان و دولتمردان به اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی است. همه باید بدانند که آینده از آن ملت سرفراز ایران است و ملت ایران از این گردنه نیز عبور خواهد کرد. همه باید بدانند که عقل و منطق و تجربه به ما می‌آموزد که هرگز جنگی واقع نخواهد شد و بین ایران و شیطان بزرگ هیچ مذاکره‌ای هم واقع نخواهد شد و اروپایی‌ها هم الزاماً برای استفاده از ظرفیت‌های ایران باید تضامین عملی بسپارند.

۱۳۹۷/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...