نسخه چاپی

گاف سخنگوی كاخ سفید درباره آمار اشتغال‌ سیاهپوستان آمریكا

سخنگوی كاخ سفید روز گذشته در حمایت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا یك گاف جدید داد و به آمار اشتغال‌زایی نادرستی اشاره كرد.

به گزارش نما، سندرز در این خصوص گفت: این رئیس جمهور از زمان ورود به کاخ سفید 700 هزار شغل برای آمریکایی های آفریقایی‌تبار ایجاد کرده است. باراک اوباما پس از 8 سال خدمت فقط توانست 195 هزار شغل برای آمریکایی های آفریقایی ایجاد کند. پرزیدنت ترامپ در مدت یک سال و نیم خدمت در کاخ سفید سه برابر پرزیدنت اوباما در مدت 8 سال کارآفرینی کرده است.

این در حالی است که داده های رسمی «اداره آمار کارگری» نشان داد که بیشترین کارآفرینی برای آفریقایی های آمریکایی از زمان «رکود بزرگ» در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما رخ داده است. در دوره 8 ساله ریاست جمهوری باراک اوباما، 3.2 میلیون سیاهپوست وارد بازار کار شده اند.

اما سندرز پس از آنکه از این گاف خود مطلع شد در حساب توییتر خود عذرخواهی کرد و نوشت: «اصلاحیه اظهارات امروز: آمارهای بیان شده برای پرزیدنت ترامپ و پرزیدنت اوباما صحیح بود؛ اما زمانبندی اشاره شده برای این آمارها اشتباه بود. برای این اشتباه متأسفم؛ اما هیچ تأسفی برای 700 هزار شغلی که در دوره ریاست جمهوری ترامپ برای آمریکایی های آفریقایی ایجاد شده است ندارم.»

او هیچ جزئیاتی از اینکه باراک اوباما در چه بازه زمانی 195 هزار شغل ایجاد کرده است، ارائه نکرد.

سخنگوی کاخ سفید روز گذشته در پاسخ به پرسش خبرنگار درباره اینکه آیا دونالد ترامپ از الفاظ نژادپرستانه علیه سیاهپوستان استفاده می کند، این آمار اشتغال‌زایی برای افراد سیاهپوست را ارائه کرد. یک خبرنگار از سندرز پرسش کرد که آیا او تضمین می کند که آمریکایی ها دیگر الفاظ نژادپرستانه از ترامپ نمی شنوند؟ سندرز هم در پاسخ گفت: «این رئیس جمهوری است که برای همه آمریکایی ها جنگیده است و سیاستهایی را به کار گرفته که به همه آمریکایی ها و بخصوص آمریکایی های سیاهپوست کمک می کند. فقط کافی است به وضع اقتصاد نگاهی بیاندازید»

جنجال ها درباره رفتارهای نژادپرستانه ترامپ پس از آن شدت گرفت که «اوماروسا مانیگو نیومن»، مشاور سیاه‌پوست سابق کاخ سفید در آستانه انتشار کتاب جدیدش اعلام کرد که یک نوار صوتی از دونالد ترامپ در اختیار دارد که او از الفاظی نژادپرستانه و توهین آمیز استفاده می کند. اوماروسا در بخش دیگری از کتاب هم اعلام کرده است که ملانیا ترامپ بی صبرانه منتظر پایان دوره ریاست جمهوری همسرش است تا از او جدا شود.

کتاب جدید اوماروسا با نام «روانی: روایت یک کارمند داخلی از کاخ سفیدِ ترامپ» قرار است به زودی منتشر شود. این کتاب پیش از انتشار انتقاد مقامات کاخ سفید و حتی شخص ترامپ را به دنبال داشته است.

۱۳۹۷/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...