نسخه چاپی

كاهش نرخ دلار برای صدور بلیت هواپیما

نرخ دلار برای صدور بلیت هواپیما هزار و 290 تومان كاهش یافت.

به گزارش نما، یک منبع آگاه روز گذشته با اعلام این خبر افزود: نرخ دلار برای صدور بلیت هواپیما تا روز چهارشنبه (دیروز) 92 هزار و 836 ریال بود که از روز پنج شنبه (امروز) با 12 هزار و 911 ریال به 79 هزار و 925 ریال کاهش یافت. وی ادامه داد: دلار با نرخ 79 هزار و 925 ریال برای پروازهای خارجی همه ایرلاین هاست.به گفته وی، این کاهش نرخ دلار از امروز در نرخ بلیت ها اعمال می شود.

کاهش قیمت‌ها با تخصیص ارز از سامانه نیما به ایرلاین‌ها

در همین زمینه سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام این که ایرلاین‌ها موظف به عرضه ریالی بلیت‌های خود هستند، افزود: با تخصیص ارز به ایرلاین‌ها از طریق سامانه نیما، قیمت بلیت کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا جعفرزاده در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر، با اشاره به ابلاغ سازمان‌هواپیمایی کشوری به ایرلاین‌های خارجی مبنی بر ضرورت فروش بلیت به صورت ریالی گفت: شنیدیم که برخی ایرلاین‌های خارجی خواستار دریافت ارز از متقاضیان در ازای فروش بلیت شده‌اند. با عکس العمل سازمان و ابلاغیه‌ای که صادر کرد، دیگر شاهد تقاضای این چنینی نبوده‌ایم.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری به صورت مستمر برای کشف چنین تخلفاتی بازرسی می‌کند، اما اگرمردم چنین موردی را مشاهده کردند، می‌توانند آن را به سایت سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس CAO.ir گزارش دهند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره تغییرات نرخ بلیت هواپیما در روزهای اخیر گفت: سازمان هواپیمایی کشوری هیچ گونه نرخ تکلیفی به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ نکرده است. آن چه که مطرح بوده این است که به دلیل نوسانات ارزی و این مسئله که حدود ۶۰ درصد از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی ارزی است، قیمت بلیت تحت تاثیر قرار گرفته است.وی افزود: برای رفع این مشکل راهکارهایی را ارائه کرده‌ایم. ابتدا قرار بود که بنا به بخشنامه بانک مرکزی، تخصیص ارز به شرکت‌های هواپیمایی از طریق سامانه سنا صورت بگیرد.

شرکت‌های هواپیمایی با کار کارشناسی اعلام کردند نرخ اعلام شده سبب افزایش قیمت‌ها می‌شود. سازمان هواپیمایی کشوری طبق وظیفه خود با مقامات مربوط جلسه گذاشت و در نهایت به بانک مرکزی اعلام شد که ارز از طریق سامانه نیما به شرکت‌های هواپیمایی اختصاص داده شود.جعفرزاده ادامه داد: منتظر ابلاغ هستیم، اما عصر یک شنبه با این موضوع موافقت شده است. با تخصیص ارز از طریق سامانه نیما قیمت بلیت هواپیما کاهش خواهد یافت. افزایش آن طور که در فضای مجازی گفته می‌شود نیست. اما نرخ بلیت هواپیما به قیمت سامانه نیما بستگی دارد. منتظر هستیم که ابلاغیه دریافت ارز از سامانه نیما را دریافت کنیم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره نظارت‌های سازمان هواپیمایی کشوری بر بازار هوانوردی گفت: اعلام کرده‌ایم که شرکت‌های هواپیمایی باید بر نحوه توزیع بلیت‌های خود نظارت داشته باشند. ملاک نرخ بلیت، کلاس نرخی است که شرکت‌های هواپیمایی در سایت خود اعلام می‌کنند. این وظیفه شرکت‌های هواپیمایی است که نرخ خود را اعلام کنند. خریداران و توزیع‌کنندگان بلیت باید بر اساس آن نرخ عمل کنند.

۱۳۹۷/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...