نسخه چاپی

معرفی یك محصول لاكچری تراریخته! /كاریكاتور

"تراریخته" یا همان محصولات دستكاری شده ژنتیكی اصطلاحاً به محصولاتی گفته می‌شود كه ژنهایی از آن با موجودی ناهمسان جایگزین شده باشد، هم‌‌اكنون حدود 99 درصد محصولات دستكاری شده ژنتیكی كه به‌صورت تجاری در دنیا كشت می‌شوند شامل چهار قلم سویا، ذرت، پنبه و كلزا است؛ سلامت و سازگاری زیست‌محیطی این محصولات در هاله‌ای از ابهام است.

به گزارش نما، "تراریخته" یا همان محصولات دستکاری شده ژنتیکی اصطلاحاً به محصولاتی گفته می‌شود که ژن‌هایی از آن با موجودی ناهمسان جایگزین شده باشد، هم اکنون حدود ۹۹ درصد محصولات دستکاری شده ژنتیکی که به‌صورت تجاری در دنیا کشت می‌شوند شامل چهار قلم سویا، ذرت، پنبه و کلزا است؛ سلامت و سازگاری زیست‌محیطی این محصولات در هاله‌ای از ابهام است.

فرهنگستان علوم پزشکی اخیراً با صدور اطلاعیه‌ای درباره محصولات تراریخته، هشدار داد "تا اطمینان یافتن از سلامت کامل مصرف محصولات تراریخته، از کشت و واردات فرآورده‌های تراریخته به کشور جلوگیری به‌عمل آید؛ به‌دلیل اثرات سوء کمتر شناخته شده یا ناشناخته زودرس و دیررس محصولات تراریخته، از سال‌ها پیش کشور‌های اروپایی قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای ورود و مصرف گیاهان تراریخته یا محصولات آن‌ها وضع کرده‌اند لذا رفتار این کشور‌ها در برخورد با این پدیده باید سایر کشور‌ها و از جمله کشور ما را هم به تامل وا می‌دارد. "

897414_333.jpg


۱۳۹۷/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...