نسخه چاپی

روایتی از دیدار ترامپ و روحانی كه انجام نشد

یك رسانه غربی از وساطت رئیس جمهور فرانسه برای دیدار روسای جمهور ایران و آمریكا در حاشیه مجمع عمومی سال گذشته سازمان ملل و بر هم خوردن این دیدار به دلیل اظهارات «دونالد ترامپ» خبر داد.

به گزارش نما، المانیتور در گزارشی مدعی شده که قرار بوده «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با وساطت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، دیدار کند اما این جلسه به دلیل اظهارات ترامپ به هم خورده است.

این دیدار در سال گذشته ترتیب داده شده بود و قرار بود ترامپ در ساعت ۸:۳۰ بعدازظهر با روحانی در هتل محل اقامت رئیس جمهوری ایران دیدار کند اما سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی و انتقاد وی از ایران و اتهاماتی که علیه تهران مطرح کرد سبب به هم خوردن این دیدار شد.

به نوشته المانیتور، ترتیب دادن دیدار روسای جمهور ایران و ایالات متحده، بنا بر درخواست وزارت خارجه آمریکا و یا میانجیگری فرانسه انجام شده بود.

این وضعیت در حالی است که ترامپ در یک ماه اخیر چندین بار از تمایل خود برای دیدار با رئیس جمهوری ایران سخن گفته اما حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیرشان با اشاره به بدعهدی ها و کارشکنی های کاخ سفید انجام هر گونه مذاکره با واشنگتن را ممنوع اعلام کردند.
منبع: مهر

۱۳۹۷/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...