نسخه چاپی

رصد ورودی و خروجی انبارهای كالا برای مبارزه با احتكار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه كلیه انبارها باید تا پنجم هر ماه موجودی خود را به سازمان‌های مربوطه اعلام كنند، گفت: در صورت عدم انطباق رابطه منطقی بین ورودی و خروجی، برای آن انبار پرونده تعزیراتی تشكیل می‌شود.

به گزارش نما، یدالله صادقی در مورد سامانه جامع انبارها و نقش این سامانه در کشفیات کالاهای احتکار شده، گفت: براساس مواد 5، 6 و 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کلیه دارندگان انبارها‌ها باید انبارهایشان ریجستر و ثبت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: عمده انبارهایی که در طرح مبارزه با احتکار و گران‌فروشی رصد شده، انبارهای رجیستر شده بوده که قبلا در سامانه جامعه انبارها ثبت شده‌اند.

وی اظهار داشت: ورودی و خروجی این انبارها از طریق اسناد و مدارک موجود در انبارها نظارت می‌شود.

صادقی بیان داشت: کلیه انبارهایی که کالاهای مشمول طرح مبارزه با احتکار را نگهداری می‌کنند موظفند تا پنجم هر ماه موجودی انبارهای خود را به سازمان‌های مربوطه و نظارتی اعلام کنند و ما هم از طریق کنترل موجودی و گردش کالا و مراجعه به انبارها اقدام به بازرسی انبار می‌کنیم و کارهای کنترلی را انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در صورتیکه ورودی و خروجی انبارها رابطه منطقی و معقولی نداشته باشد و در میزان ورودی و خروجی رسوب و افت مشاهده شود در آن انبار احتکار صورت گرفته و پرونده تشکیل شده برای آن برای بررسی بیشتر به تعزیرات ارسال می‌شود و در نهایت از طریق دادگاه در مورد آن حکم صادر می‌شود.

۱۳۹۷/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...