نسخه چاپی

بستن صرافی ها نابه سامانی ارزی را تشدید می كند

عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، مداخله گری دولت در بازار ارز را نامطلوب قلمداد كرد و گفت: بستن صرافی ها اشتباه دیگر دولت برای دامن زدن به نابه سامانی ارزی است.

مهرداد بائوج لاهوتی با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه بازار ارز، گفت: مداخله دولت در بازار نابه سامانی ارزی را تشدید کرده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مداخله دولت در بازار ارز مشکلات را بیشتر می کند، افزود: دولت باید تنها به تامین کالاهای اساسی پرداخته و تامین ارز مورد نیاز سایر کالاها و موارد را به بازار واگذار کند.

بائوج لاهوتی با تاکید بر اینکه صرافی ها و بازار می توانند نوسانات ارزی را به حداقل رسانده و تنظیمی میان عرضه و تقاضا ایجاد کنند، تصریح کرد: اگر دولت دست از سر بازار برداشته و فقط به ارایه سیاست های کلی بسنده کند وضعیت به سمت بهبود هدایت خواهد شد.

وی با بیان اینکه بستن صرافی ها مشکلی را از ما به سامانی ارزی در کشور مرتفع نخواهد کرد: گفت: هر نوع دخالتی از سوی بازار بر مشکلات بازار ارز خواهد افزود از این رو دولت باید دست از بستن صرافی ها به بهانه تنظیم بازار بردارد تا عرضه و تقاضا در یک مسیر درست قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: تجربه نشان داده دخالت دولت در بازار و ایجاد محدودیت برای مواردی از قبیل ارز تقاضا برای آن ها را افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به کوپنی بودن توزیع سیگار در اوایل انقلاب، افزود: متاسفانه کسانی که سیگاری هم نبودند به دریافت سهمیه اقدام می کردند از این زو دولت باید دست از دخالت بردارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باز شدن صرافی ها اقدام مناسب دیگر دولت در راستای ساماندهی ارزی بوده از این رو باید مداخله گری در بازار ارز را رها کرده و به اصلاح امور کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه قیمت ارز در دولت سازندگی 4 برابر و در دوره اصلاحات تقریبا 2 برابر شد، افزود: روند رشد نرخ ارز در دولت نهم و دهم 3 برابر شد بنابراین نباید بگوییم که قیمت ارز نباید افزایش داشته باشد زیرا افزایش منطقی باید صورت بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نباید فشار به فنر نرخ ارز وارد شود، گفت: همه دولت ها از بعد انقلاب تاکنون در 4 سال اول به نگه داشتن فنر قیمت ارز اقدام کرده و در 4 سال دوم فنر را رها کرده اند از این رو باید روند منطقی در این مسیر طی شود.


۱۳۹۷/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...