نسخه چاپی

روحانی برای پاسخ به سؤال نمایندگان چند روز فرصت دارد؟

طبق قانون، رئیس‌جمهور برای پاسخ به سؤال نمایندگان باید در مجلس حاضر شود.

به گزارش نما، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای‌اسلامی 10 مردادماه سال جاری در جلسه علنی پارلمان طرح سوال از رئیس‌جمهور را با 80 امضاء اعلام وصول کرد.

4 روز بعد از اعلام وصول این سوال، رئیس‌جمهور طی نامه‌ای به رئیس مجلس، سوال نمایندگان را خلاف قانون اساسی اعلام کرد اما در عین حال تاکید کرد "برای جلوگیری از هر نوع اختلاف بین قوا و احترام به مجلس شورای‌اسلامی انشاء‌الله در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد و به سوالات پاسخ خواهم داد."

سوال از رئیس‌جمهور 5 محور اساسی شامل عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت درباره کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چند ساله، افزایش شتابان نرخ ارز خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی دارد.

طبق ماده 213 آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور موظف است حداکثر "تا مدت یک ماه" پس از اعلام وصول سوال برای پاسخ به سوالات در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کند.

روحانی تا چه زمانی فرصت دارد در مجلس حاضر شود؟

با توجه به اینکه سوال از رئیس‌جمهور روز چهارشنبه 10 مردادماه اعلام وصول شده، رئیس‌جمهور باید تا 9 شهریور در مجلس حاضر و به سئوال نمایندگان پاسخ دهد اما با توجه به اینکه آخرین روز کاری مجلس در هفته آینده چهارشنبه 7 شهریور است، حجت‌الاسلام حسن روحانی با احتساب امروز، 12 روز فرصت دارد تا برای پاسخ به سؤال نمایندگان در مجلس حضور پیدا کند.

در همین زمینه احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفته است که، "تاکنون رئیس‌جمهور نامه‌ای برای اعلام حضور خود در مجلس به پارلمان ارائه نکرده است. منتظریم معاون پارلمانی آقای روحانی در این زمینه به مجلس توضیحاتی ارائه کند."

۱۳۹۷/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...