نسخه چاپی

نرخ منطقی هر كیلو مرغ ۸۵۰۰

ذوالفقاری گفت:با توجه به ظرفیت تولید ۲ میلیون و ۲۰۰ هرارتن گوشت مرغ در كشور،مشكلی در تامین نیاز كشور وجود ندارد.

به گزارش نما، کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد،درباره آخرین وضعیت تولید گوشت مرغ و قرمز، اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۹۰۰ تن واحد صنعتی و نیمه صنعتی در بخش استان تهران داریم که کمتر از هزار واحد از این‌میزان معادل ۷ درصد در تعطیلی و نیمه تعطیلی به سر می برد.

وی تولید گوشت قرمز در استان‌ تهران را ۳۱ هزار و ۲۰۰ تن اعلام‌کرد و افزود: تلاش بر آن است تا ظرفیت جدیدی در کشور ایجاد نشود و تنها از طرفیت ایجاد شده در واحدهای فعال و نیمه فعال استفاده کنیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه واحدهای مرغداری بسیار موفقی در استان تهران داریم،گفت: هم اکنون حدود ۶۰ هزارتن گوشت مرغ در استان‌تهران تولید می شود ضمن آنکه ۱۷ درصد کل تخم مرغ کشور در استان تهران تولید می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ظرفیت تولید مرغ در کشور ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن است،افزود: نیاز سالانه کشور ۲ میلیون تن است و با این وجود به لحاظ میزان تولید گوشت مرغ مشکلی نداریم.

وی درباره آخرین وضعیت نهاده های دامی گفت: بخش عمده نهاده های مورد نیاز از جمله ذرت و سویای واحدهای مرغداری به دلیل آب بر بودن از طریق واردات تامین می شود.
نرخ 11 هزار و 500 تومانی مرغ مورد تایید نیست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران درباره دلایل گرانی قیمت مرغ در بازار بیان کرد: با توجه به آنکه در فصول مختلف نیاز متفاوت است ؛بنابراین به واسطه افزایش تقاضا،دمای بالای هوا و محدودیت در حمل و نقل، قیمت گوشت مرغ در برخی نقاط به نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است که این رقم بالایی است و مورد تایید ما نیست.

به گفته وی با عرضه روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن مرغ منجمد و ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن مرغ گرم از طریق میدان بهمن و میادین میوه و تره بار درصدد مدیریت بازار هستیم.

ذوالفقاری نرخ هر کیلو مرغ منجمد را ۶۷۵۰ و مرغ گرم ۸۱۷۵ تومان اعلام کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به جوجه ریزی مناسب واحدها، پیش بینی می شود که قیمت مرغ از دو هفته آینده کاهش یابد.

وی نرخ واقعی هر کیلو گوشت مرغ را ۸ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش ۳۰ درصدی قیمت ارز اختصاص یافته به واردات نهاده های دامی ،افزایش قیمت مرغ طبیعی است و نباید انتطار داشت که مرغداران به نرخ سال گذشته مرغ تولیدی خود را در بازار عرضه کنند.

ذوالفقاری درباره آخرین اقدامات انجام شده برای کنترل بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان گفت: با وجود آنکه تا سال گذشته یکی از کشورهای صادرکننده تخم مرغ بودیم،اما همانند تمام قاره های دنیا به دلیل بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در واحدهای مرغ تخم گذار و پولت ،تولید تخم مرغ در کشور دچار آسیب شد.

وی با اشاره به اینکه 17 درصد کل تخم مرغ در استان تهران تولید می شود، افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته نیمی از واحد ها به چرخه تولید بازگشتند.

به گفته ذوالفقاری هم اکنون 5 عضو اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از واحدهای مرغداری جهت رعایت تمامی مسائل بهداشتی بازدید می کنند و تا زمانی که مرغدار موضوعات خط قرمز را رفع نکند، مجوز جوجه ریزی صادر نخواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: بسیاری از واحدهای مرغداری ظرفیت محدودی داشتند که با دریافت تسهیلات توانستند ظرفیت خود را افزایش دهند و همواره انتظار می رود مابقی واحدها مجددا به چرخه تولید بازگردند.
قیمت دام زنده در عید قربان تابع عرضه و تقاضاست

وی درباره آخرین وضعیت عرضه دام زنده در عید قربان بیان کرد: جلسات متعددی در ستاد تنظیم بازار استان با مجموع دامپزشکی و نظام دامپزشکی و همکاران مدیریت دام سازمان برگزار شد که بدین منظور قرار شد در 60 نقطه در استان تهران میدان های اصلی عرضه دام برای روز عید قربان آماده شوند.

به گفته ذوالفقاری در میدان های اصلی عرضه دام در روز عید قربان 50 تا 60 هزار راس دام زنده و مقداری لاشه گرم وارداتی عرضه خواهد شد.

این مقام مسئول قیمت دام زنده را تابع عرضه و تقاضا اعلام کرد و گفت: البته لاشه گرم با نرخ مصوب 33 هزار تومان در این مراکز توزیع می شود.
ارزش تولید محصولات زارعی و باغی استان بیش از 11 هزار میلیارد تومان است

ذوالفقاری درباره آخرین وضعیت تولید محصولات زراعی، باغی و دامی در استان تهران اظهار کرد: از مجموع یک میلیون و 300 هزار هکتار از اراضی استان تهران 178 هزار هکتار اراضی دارای آب است که در آن کشاورزی که حدود 13.6 درصد اراضی کل استان جزو اراضی کشاورزی زیر کشت است که این رقم تنها 1.16 درصد کل اراضی کشور را تشکیل می‌دهد که این رقم چندان چشمگیر نیست.

به گفته وی با وجود آن که اراضی زیر کشت استان رقم چندانی نیست اما از این میزان 5 میلیون و 700 هزار تن محصولات زراعی، دامی و باغی تولید می‌کنیم که این رقم 4 برابر سهم ما است که نشان‌ می‌دهد وضعیت کشاورزی استان مطلوب است.

این مقام مسئول ارزش کل تولیدات محصولات کشاورزی استان تهران را بیش از 11 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخش کشاورزی یکی از سودآورترین سرمایه‌گذاری‌ها در تمامی زیر بخش‌های استان تهران به شمار می‌رود.

ذوالفقاری ادامه داد: استان تهران در 6 محصول تخم‌مرغ، سبزی و سیفی، گل، قارچ، گیلاس و ظرفیت فرآوری مواد لبنی رتبه نخست در تولید شیر خام، ماهیان زینتی و ذرت علوفه‌ای رتبه دوم و همچنین جوجه یک روزه و سیب درختی رتبه سوم در سطح کشور را دارا هستیم.

وی مجموع تولید محصولات زراعی، باغی، سبزی و سیفی استان تهران را حدود 4.5 میلیون تن اعلام کرد و گفت: 575 هزار تن از این میزان در محیط گلخانه و حدود 1.2 میلیون تن محصولات دامی و حدود 6 هزار و 200 تن انواع آبزیان در استان تولید می‌شود که انتظار می‌رود در سال زراعی آینده با بهبود سرمایه‌گذاری میزان تولیدات افزایش یابد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: جهاد کشاورزی استان تهران در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی اکثر شاخص‌ها را در سال 96، 97 انجام داده است و خوشبختانه در اکثر شاخص‌ها رتبه خوبی را کسب کرده است به طوری که در برخی موارد تا 2.5 برابر بیش از حد برنامه تولید داشته است.
استان تهران رتبه نخست در صنایع تبدیلی در کشور را دارا است

ذوالفقاری درباره آخرین وضعیت صنایع تبدیل و تکمیلی در استان تهران گفت: از مجموع 5.7 میلیون تن تولیدات حدود 50 درصد در استان تهران معادل 2.6 میلیون تن فرآوری می‌شود که این رقم خوبی است که انتظار می‌رود در آینده صد درصد محصولات را فرآوری کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه در بخش واحد‌های تکمیلی رتبه اول در کشور را دارا هستیم بیان کرد: همچنین در بحث سردخانه حدود صد هزار تن ظرفیت جدید در حال ساخت است.
محدودیتی در تأمین اعتبارات به تجهیز سیستم‌های نوین آبیاری وجود ندارد

وی درباره آخرین وضعیت آبیاری تحت فشار در مزارع گفت: در استان تهران بر خلاف سایر استان‌ها آب کمتری در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد به طوری که بر اساس آخرین برآوردها 44 تا 45 درصد آب مصرفی در بخش کشاورزی و مابقی بخش شرب استفاده می‌شود.

به گفته ذوالفقاری در کشور به ازای هر متر مکعب تولید حدود 2 کیلوگرم آب مصرف می‌شود و این در حالی است که این رقم در استان تهران 1.5 کیلوگرم است و همواره در حال تلاشیم که با توسعه آبیاری‌های تحت فشار این رقم را افزایش دهیم.

ای مقام مسئول ادامه داد: از مجموع 187 هزار هکتار کل اراضی کشاورزی دایر استان تهران حدود 56 هزار و 184 هکتار به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شدند ضمن آن که سالانه 5 تا 6 هزار هکتار به این رقم افزوده می‌شود و کشاورزان با مراجعه به ادارات استان‌ها می‌توانیم به ازای هر هکتار 10 میلیون تومان وام بلاعوض برای تجهیز اراضی خود به سیستم‌های نوین آبیاری دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه محدودیتی در تأمین اعتبارات وجود ندارد افزود: در صورت تقاضای کشاورزان این امکان وجود دارد که سالانه تا 15 هزار هکتار اراضی به سیستم‌های نوین مجهز شود و تنها کشاورزان باید مجوز تخصیص آب از وزارت نیرو و اسناد مالکیت اراضی را داشته باشد.
استان تهران رتبه نخست در سطح گلخانه‌های کشور را داراست

ذوالفقاری درباره آخرین وضعیت گلخانه‌ها در استان تهران گفت: در استان تهران در خصوص گلخانه‌ها اقدامات خوبی توسط بخش دولتی و خصوصی انجام شده است چرا که میزان کارایی آب در گلخانه‌ها حداقل 10 برابر نسبت به فضای آزاد است که با وجود کاهش میزان بارندگی و قرار گرفتن کشور به ویژه استان تهران روی کمربندی خشک و نیمه خشک تنها راه نجات کشور از خشکسالی کشاورزی در محیط گلخانه‌ است.

وی از اجرای 3 هزار و 200 هکتار گلخانه در استان تهران خبر داد و گفت: از این رقم حدود 2 هزار و صد هکتار به گلخانه‌های سبزی و سیفی و هزار و صد هکتار گلخانه‌های گل شاخه بریده اختصاص دارد که از گلخانه‌های سبزی و سیفی 575 هزار تن محصول و 926 میلیون گل شاخه بریده تولید می‌شود.

این مقام مسئول از احداث 81 هکتار گلخانه طی 5 ماه اخیر در استان تهران خبر داد و گفت: مجموع کل گلخانه‌های کشور 12 هزار و 300 هکتار است که 3 هزار و 200 هکتار در استان تهران است که با این وجود رتبه نخست کشور در سطح گلخانه‌ها به استان تهران اختصاص دارد.

به گفته وی توسط یکی از گلخانه‌داران بهترین انواع گل شاخه بریدن در بازار مرکزی گل لندن عرضه می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه محدودیتی در اعطای تسهیلات به احداث گلخانه‌های جدید نداریم افزود: این تسهیلات با نرخ 6 درصد جهت حمایت از کشاورزان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی درباره آخرین وضعیت سامانه کارا گفت: در استان تهران 87 درصد تسهیلات اشتغال روستایی مربوط به بخش کشاورزی است که تاکنون از مجموع 240 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی 32 میلیارد تومان با نرخ 6 درصد به متقاضیان پرداخت و مابقی نیز به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

به گفته ذوالفقاری این تسهیلات در قالب طرح‌های مختلف از جمله کشتارگاه، گلخانه، دامداری، صنایع تبدیلی و تکمیلی، قارچ، شیلات به ویژه ماهیان زینتی پرداخت می‌شود و تاکنون هزار و 700 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده‌ است.
افتتاح 63 پروژه در هفته دولت در استان تهران

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران درباره آخرین پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت اظهار کرد: در هفته دولت 95 میلیارد و 400 میلیون تن پروژه با اشتغال مستقیم 510 نفر و غیر مستقیم هزار و 541 نفر افتتاح خواهد شد که در این 63 پروژه 57 میلیارد تومان آورده افراد، 26 میلیارد تومان تسهیلات و 12.8 میلیارد تومان دولت برای زیر ساخت‌ها هزینه کرده است.

به گفته وی در بحث امور عشایر 11 پروژه با سرمایه 748 میلیون تومان در این ایام به بهره‌برداری خواهد رسید.
500 مورد قلع و قمع تغییر کاربری غیر مجاز در 5 ماهه امسال

ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در بحث امور اراضی در استان تهران با تنگناهایی روبه‌رو هستیم گفت: برخی افراد در اطراف شهرها با تغییر کاربری اراضی در صدد هستند تا آن را از چرخه تولید خارج کنند و از آنجا که زمین و خاک جزو سرمایه‌های اصلی کشور به شمار می‌رود که ما امانت‌داران آن هستیم بنابراین برای حفظ آن از هیچگونه تلاشی دریغ نخواهد شد چرا که پس از تبدیل زمین به ویلا دیگر قابلیت بازگشت آن میسر نخواهد شد.

وی ادامه داد: در 5 ماهه امسال بر اساس تبصره 2 قانون 500 مورد قلع و قمع و تخریب اراضی و ساخت و ساز غیر مجاز را داشتیم.

به گفته این مقام مسئول سال گذشته 3 هزار 958 مورد شناسایی یا تغییر کاربری صورت گرفت که حدود هزار و 900 مورد از آن قلع و قمع شد و مابقی در دادگاه در حال صدور حکم در حال رسیدگی است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: افرادی که در جامعه شهری زندگی می کنند اوقات تعطیلات خود را دوست دارند از این قفس بیرون بزنند که بدین منظور شورای عالی معماری شهرسازی سازمان میراث فرهنگی را مکلف کرده تا با ایجاد فضاهایی به این نیاز مردم پاسخ دهندکه ای امر اقدامی مثبت در جهت خرد شدن اراضی و تغییر کاربری اراضی به شمار می‌رود.
کشت چوب با آبهای نامتعارف در دستور کار قرار گرفت

وی از ممنوعیت کشت برنج در استان تهران خبر داد و گفت: اگر چه میزان محدودی برنج در مناطقی از جنوب تهران با آب‌های غیر متعارف آبیاری می‌شد در نهایت با همکاری دستگاه محیط زیست، وزارت نیرو، وزارت بهداشت و سازمان جهاد کشاورزی استان هر نوع کشت محصولات پر خطر با آب‌های نامتعارف ممنوع اعلام شد.

ذوالفقاری ادامه داد: یک زمانی برنج جنوب استان تهران یکی از بهترین برنج‌های تولیدی کشور به شمار می‌رفت که هم اکنون با همکاری این 4 دستگاه کشت برنج از الگوی کشت به دلیل آب‌بر بودن خارج کرده‌ایم و هم اکنون کشت دانه‌های روغنی همچون کلزا و آفتابگردان که نیاز کمتری به آب دارند جایگزین کرده‌ایم.

به گفته وی در شرایط کنونی هیچ گونه کشت سبزی و سیفی با آب آلوده در استان تهران انجام نمی‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه افزود: با توجه به ممنوعیت برداشت چوب از جنگل‌های شمال و به صرفه نبودن واردات با اتحادیه درودگران توافقاتی مبنی بر کشت چوب درختان صنوبر با اب‌های نامتعارف در جنوب تهران انجام داده‌ایم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه‌ آماری از تعداد چاه‌های غیر مجاز نداریم تصریح کرد: بر اساس آمارها تعداد چاه‌های غیر مجاز در استان تهران نسبت به سایر استان‌ها رقم چندانی نیست.

۱۳۹۷/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...