نسخه چاپی

جامعه در شرایط جنگی «نیمه سخت» قرار دارد

خوشرو با اشاره به اینكه جامعه در شرایط جنگی «نیمه سخت» قرار دارد گفت: در فضای كنونی، مسئولیت قوه قضاییه دشوارتر شده كه با نهادینه كردن فرهنگ صلح و سازش و صبر، جامعه برای برخورد هوشمندانه با دشمن آماده خواهد شد.

به گزارش نما، سید محمدرضا خوشرو در نشست مسئولان فرهنگ عمومی دادگستری‌های سراسر کشور که در مشهد برگزار شد، تأکید کرد: بدون تردید گزارش های شفاف و جامع می تواند نقش عمده ای در رفع شبهات و شایعات و مقابله با هجمه های بین المللی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه جامعه در شرایط جنگی «نیمه سخت» قرار دارد گفت: در فضای کنونی، مسئولیت قوه قضاییه دشوارتر شده که با نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش و صبر، جامعه برای برخورد هوشمندانه با دشمن آماده خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه از نمایندگان فرهنگ عمومی و دفاتر خدمات مشاوره و مددکاری در استان‌ها خواست با شناسایی و ارائه سوژه های مناسب، معاونت فرهنگی قوه قضاییه را در برنامه سازی و ساخت پیام های آگاهی بخش و مقابله با موج های شایعه یاری کنند.

خوشرو استفاده از تکنیک «تکرار» را برای فرهنگ سازی بسیار مؤثر خواند و گفت: بسیاری از پیام‌های فرهنگ حقوقی و قضایی می تواند با پخش های متعدد از رسانه ها نهادینه شده و جریان مؤثر ایجاد کند.

وی حمایت از فیلمنامه ها و تولیدات سینمایی را یکی از اقدامات معاونت فرهنگی برای بازنمایی دقیق و منصفانه دستگاه قضا عنوان کرد و گفت: انتقال پیام در قالب هنری، نفوذ و تأثیر زیادی دارد، اما ظرافت هایی دارد که اگر رعایت نشود، محصول تولیدی، خوراک جشنواره های خارجی می شود.

مدیرکل فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه گفت: برآوردهای پژوهشی نشان می دهد که ۷۵ درصد از هجمه های کانال های ماهواره ای فارسی زبان، علیه قوه قضاییه است و با برنامه ریزی منظم، شایعات و شبهاتی را علیه نظام جمهوری اسلامی به جریان انداخته و ایجاد یأس و ناامیدی و اغتشاش می کنند.

خوشرو افزود: سرعت پاسخگویی قوه قضاییه، می تواند دامنه انتشار شایعات را کاهش دهد که به طور حتم این توانمندی با پشتیبانی واحدهای استانی امکانپذیر خواهد شد.

۱۳۹۷/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...