نسخه چاپی

آصفری در گفتگو با نما:

كلید حلّ مشكلات اقتصادی در غرب نیست؛ در داخل كشور است

عکس خبري - کليد حلّ مشکلات اقتصادي در غرب نيست؛ در داخل کشور است

عضو سابق كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، گفت: باید این فكر باطل كه برخی در داخل فكر می كنند كلید حل مشكلات در گرو رابطه با آمریكا است از بین برود.


آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم شورای اسلامی در گفتگو با نما با اشاره به فضا سازی اخیر برخی رسانه ها در خصوص احتمال تغییرات سیاسی در دولت آمریکا و مرتبط نمودن آن به تغییر وضع اقتصادی کشورمان، گفت: متاسفانه تا زمانی که این سیاست در داخل کشور در بسیاری از رسانه ها و بین مسوولین ما وجود دارد که فکر می کنند مشکلات کشور به آن امضای طلایی که معبر و محورش دست آمریکایی ها است بر می گردد مشکلات کشور حل نخواهد شد.
وی عنوان نمود: باید این فکر باطل که برخی در داخل کلید حل مشکلات کشور را در گرو رابطه صرف با آمریکا می دانند از بین برود تا ما شاهد تغییر در حل مشکلات مردم باشیم چرا که کلید حل مشکلات کشور در داخل است نه در ارتباط با امریکا گرچه رابطه با دیگر کشورها هم یک اصل است و ما تحت ضوابطی علاقمندیم با همه کشورها به غیر از رژیم صهیونیستی رابطه داشته باشیم که عزتمان هم حفظ شود.
آصفری اظهار نمود: اما این رابطه به این معنا نیست که اگر ما رابطه با کشوری نداشته باشیم نمی توانیم مشکلات داخلی کشور خود را حل کنیم چرا که امروز ما منابع بسیار ارزشمندی در داخل کشور داریم و تولید کننده بزرگ نفت در دنیا بوده و رتبه اول تولید گاز و میعانات گازی را داریم و منابع معدنی و سرزمینی فراوانی داریم و ارتباط ایران با آب های آزاد از طریق خلیج فارس وجود دارد و نیروی انسانی کارآمد داخل کشور، امنیت آسمان و زمین و ارتباط با بسیاری از کشورهای دنیا داریم که این خود نشان می دهد ایران اسلامی این توانمندی را دارد که روی پای خودش بایستد و بتواند حرفی برای گفتن در غرب آسیا و خاورمیانه و جهان داشته باشد.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، اذعان نمود: اما علت اینکه ما نتوانستیم از منابع و توانمندی هایمان استفاده کنیم متاسفانه به دلیل همین نگاه های وابسته است که برخی مسئولان در مسند امور فکر می کنند دیگران باید بیایند از این منابع برای ما استفاده کنند.
وی با ابراز تاسف از عملکرد رسانه های غربگرا، خاطر نشان کرد: متاسفانه در کشور عملکرد برخی رسانه ها و افرادی که در کرسی های دانشگاه هستند و غالبا" هم تحصیلکرده غرب اند نمی گذارد مسوولین فکر کنند که ما می توانیم از منابع خود بدون توجه به سیاست های آمریکا علیه کشورمان استفاده کنیم.
نماینده سابق مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، بیان نمود: اعتقاد دارم نگاه به داخل در امر تولید، سرمایه گذاری و جذب سرمایه می تواند بسیار موفقیت امیز باشد لیکن وقتی نگاه وابسته باشد نمی گذارد افکار ما تولید اندیشه و فکر کند و بر روی پای خودمان بایستیم و فرصت سوزی و وقت کشی در داخل کشور می شود.
وی در پایان افزود: ضرورت دارد دولت برای حل مشکلات بخصوص در بعد اقتصادی نگاه جناحی خود را کنار گذاشته و نگاه سیاسی را هم از تولید بردارد چرا که امروز افراد توانمندی هستند که می توانند در پست ها و وزارتخانه ها و استانداری ها سر کار بیایند و از همین امکانات داخل کشور بدون وابستگی و نگاه به خارج استفاده کرده و مشکلات را بخصوص در امر اشتغال برطرف نموده و ارزش پول ملی کشور را بالا بکشند.

۱۳۹۷/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...