نسخه چاپی

واقعی نكردن نرخ ارز كار دستمان داد!

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس با بیان اینكه دلار به قیمت بیش از ۱۳ هزار تومان قطعا حباب دارد، گفت: اگر دولت تصمیم به موقع و به هنگامی در مورد واقعی كردن نرخ ارز گرفته بود، در حال حاضر شاهد این به هم ریختگی و آشفتگی در بازار نبودیم.

به گزارش نما، علی بختیار اظهار کرد: در حال حاضر در اقتصاد کشورمان چند نرخ ارز داریم که قطعا این موضوع فساد و رانت ایجاد می کند و حالا به جایی رسیده ایم که تعلل کردن دولت برای واقعی کردن نرخ ارز کار دستمان داده است.

وی در ادامه افزود: در فروردین ماه امسال، برخی اقتصاددانان و نمایندگان مجلس بارها تاکید کردند که باید نرخ ارز واقعی و آزاد شود و یک نرخ داشته باشد. در همان زمان محاسبات نشان می داد که نرخ واقعی ارز 7 هزار تومان است و اگر دولت در همان مقطع زمانی این حرف را جدی گرفته بود و به هنگام تصمیم به واقعی و تک نرخی کردن ارز می گرفت و یک نرخ ارز داشتیم، امروز دچار این به هم ریختگی نبودیم.

بختیار با بیان اینکه مدت هاست حباب در قیمت ارز وجود دارد و نرخ ها واقعی نیست، گفت: قطعا قیمت فعلی دلار در بازار که بیشتر از 13 هزار تومان است، حباب دارد و غیر واقعی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مردم فکر می کنند از آبان ماه و دور جدید اعمال تحریم های آمریکا اتفاق خیلی بغرنجی رخ خواهد داد، گفت: به عبارت دیگر یک ناامنی برای مردم به وجود آمده است و مردم از ترس کاهش ارزش دارایی هایشان، هر روز به سمت یک بازار می روند.

وی با اشاره به اتفاقاتی که اخیرا در بازار خودرو رخ داده است، عنوان کرد: بازار خودرو هم از جو روانی ایجاد شده مستثنی نیست و مردم تصور می کنند که بازار خودرو به صورتی می‌شود که تا چند ماه آینده نمی توانند خودرو خریداری کنند.

بختیار با بیان اینکه جو روانی سنگینی بر مردم تحمیل شده است، گفت: این موضوع موجب شده بخش زیادی از نقدینگی موجود در جامعه به سمت خودرو، طلا و ارز برود و این نقدینگی سیال شود و اقتصاد کشور را دچار تلاطم و به هم ریختگی کند.

۱۳۹۷/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...