نسخه چاپی

شناسایی پهپاد جاسوسی آمریكا بر فراز سواحل روسیه

یك پهپاد جاسوسی راهبردی نیروی هوایی آمریكا به مدت چند ساعت بر فراز سواحل روسیه در دریای سیاه پرواز كرد.

به گزارش نما، یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی نزدیک آب‌های سرزمینی روسیه در دریای سیاه مشاهده شد. طبق اطلاعات دریافتی از سامانه نظارت هوایی روسیه Plane Radar، این پهپاد جاسوسی راهبردی نیروی هوایی آمریکا که از نوع RQ-۴ Global Hawk بود به مدت چند ساعت بر فراز سواحل روسیه در دریای سیاه پرواز کرد.

طبق اعلام سامانه نظارت هوایی روسیه این پهپاد آمریکایی روز شنبه از پایگاه هوایی سیگونلا متعلق به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خاک ایتالیا به پرواز درآمد و ساعت دوازده و بیست دقیقه به وقت مسکو اقدام به گشتزنی در خط مرزی منطقه دونباس کرد. پهپاد مذکور در ادامه به طرف سواحل شبه جزیره کریمه و شهر میکلایف اوکراین پرواز کرد. هواپیمای جاسوسی آمریکا به مدت حدود هشت ساعت در حریم هوایی این منطقه پرواز کرد و چند بار نیز به سواحل روسیه نزدیک شد؛ اما سرانجام ساعت بیست و دو و بیست دقیقه به پایگاهش بازگشت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روز شنبه نیز یک هواپیمای ضدزیردریایی آمریکایی نزدیک سواحل روسیه در دریای سیاه رصد شد. پهپاد‌های جاسوسی آمریکایی بار‌ها در این اواخر در حریم هوایی منطقه دونباس در شرق اوکراین نزدیک مرز‌های روسیه مشاهده شده اند. در ماه‌های اخیر پرواز پهپاد‌های آمریکایی نزدیک مرز‌های روسیه به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در سال‌های اخیر بار‌ها هواپیما‌های جاسوسی و شناسایی خود را نزدیک مرز‌های روسیه به پرواز درآورده است. یکی از مسایل مهمی که زمینه ساز اختلاف میان­ ناتو ­و روسیه شده این است که این سازمان نظامی در سال‌های اخیر پیوسته حضور خود را در کشورهای­ شرق­ اروپا ­که با روسیه مرز مشترک دارند، افزایش داده و آمادگی خود را برای استقرار نیرو‌های بیشتر در کشور‌های ­شرق­ اروپا­ و حوزه دریای بالتیک اعلام کرده است؛ اقدامی که روسیه آن را خطری برای امنیت خود می‌داند.

۱۳۹۷/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...