نسخه چاپی

طرح اشغال قطر در نشست سران در ریاض نهایی شده بود

استیو بنن، مشاور ارشد پیشین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا در امور استراتژیك گفت: طرح اشغال قطر در نشست سران كشور‌های عربی، اسلامی و آمریكا در ریاض، پایتخت عربستان نهایی شده بود.

به گزارش نما، استیو بنن که یکی از اعضای هیئت آمریکایی در نشست یاد شده سران در ریاض بود، در یک نشست پژوهشی در یکی از پژوهشکده‌های واشنگتن در آمریکا گفت: «من قویا معتقدم که طرح اشغال قطر به عنوان جایگزینی برای حل بحران چهار کشور عربی با این کشور، در نظر گرفته شده بود.» وی افزود قرار بر این بود که قطر به سبب حمایت از اخوان المسلمین و حماس و ارتباط با ترکیه و ایران، مجازات شود.

او در ادامه گفت: «هرچند من کارشناس روابط خارجی نیستم، اما با توجه به کسانی که کنار ما بودند، هنگام برگزاری نشست به این موضوع پی بردم که امارات، مصر و عربستان طرحی قطعی برای اشغال قطر داشتند.»

به نوشته پایگاه خبری الشرق قطر، واکنش‌ها در فضای مجازی به پخش اظهارات این مسئول آمریکایی که مشاور ارشد پیشین دونالد ترامپ و به او بسیار نزدیک بود، بسیار گسترده بوده است.

نشست سران کشور‌های عربی، اسلامی و آمریکا ماه مه سال گذشته و درست چند روز پیش از حمله سایبری به خبرگزاری رسمی قطر و آغاز اقدام چهار کشور عربستان، امارات، مصر و بحرین در محاصره قطر در پنجم ژوئن، برگزار شد.

اظهارات استیو بنن از چهره‌های بارز پیشین نزدیک به ترامپ نشان می‌دهد که کشور‌های محاصره کننده قطر انگیزه‌های شیطانی علیه این کشور داشتند. این کشور‌ها براساس همین انگیزه‌های شوم و شیطانی، خبرگزاری قطر را هک کردند و بهانه‌ای برای ایجاد بحران تراشیدند هرچند در این طرح خود شکست خوردند.

۱۳۹۷/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...