نسخه چاپی

تلاش كاركنان گوگل برای مقابله با فرمان مهاجرتی ترامپ

جزئیات ایمیل‌های تعدادی از كاركان گوگل نشان می‌دهد آن‌ها تلاش كرده‌اند با تغییر الگوریتم موتور جستجو، با دستور ضدمهاجرتی دونالد ترامپ مقابله كنند.

به گزارش نما، افشای جزئیات ایمیل‌های تعدادی از کارکنان شرکت گوگل مربوط به ژانویه سال 2017 نشان داد آنها در حال تلاش برای یافتن راه هایی برای تغییر الگوریتم موتور جستجوی گوگل بودند تا بتوانند با فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مقابله کنند.

جزئیات پیام های آنها که نخستین بار به دست «وال استریت ژورنال» رسید، نشان داد این کارکنان درباره تغییر الگوریتم موتور جستجوی گوگل برای مقابله با اسلام هراسی و کلماتی مثل اسلام، مسلمان و همچینن هیسپانیک و لاتینو گفتگو کرده اند.

این در حالی است که گوگل در واکنش به این خبر اعلام کرد این ایمیل ها فقط ایده های فردی بوده اند و هیچ کدام از آنها هرگز اجرا نشده است. سخنگوی شرکت گوگل در گفتگو با سی ان بی سی گفت: گوگل هرگز نتایج موتور جستجوی خود را برای ترویج یک ایدئولوژی سیاسی تغییر نمی دهد. نه در فصل انتخاباتی اخیر و نه در دوره انتخابات ریاست جمهوری 2016 این کار را نکرده است و حتی پس از فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ هم چنین کاری را نکرد. سیاست ها و فرآیندهای ما هرگز اجازه دستکاری موتور جستجو را برای ترویج یک ایدئولوژی سیاسی نمی دهد.

دونالد ترامپ تاکنون بارها شرکت گوگل را به داشتن دیدگاه هایی علیه برخی احزاب سیاسی و همچنین ایجاد تغییر در نتایج موتور جستجوی گوگل متهم کرده است. ترامپ ماه گذشته میلادی در حساب توییتر خود نوشت: گوگل و دیگران صدای محافظه‌کاران را سرکوب و اخبار و اطلاعات خوب را پنهان می کنند.

وی پیش از این هم در توییتر نوشته بود: نتایج جستجوی گوگل برای «اخبار ترامپ» فقط اخبار رسانه های جعلی را پوشش می دهد. به عبارت دیگر آنها این اخبار را جعل کرده اند و تقریبا همه داستانها و اخبار یافته شده بد است.

دونالد ترامپ در نخستین ماه آغاز به کارش در کاخ سفید فرمان های ضدمهاجرتی سختگیرانه ای را اجرا کرد و حتی وعده داد که برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی یک دیوار در امتداد مرز مکزیک می سازد. ترامپ در فرمان ضدمهاجرتی اولیه خود ورود اتباع 7 کشور مسلمان را به خاک آمریکا ممنوع کرده بود که این طرح از سوی یک قاضی در سیاتل لغو شد. در طرح ضدمهاجرتی جدید هم فقط عراق از ممنوعیت ورود به آمریکا مستثنی شده است.

دیوان عالی آمریکا در ماه ژوئن فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ را که ورود افراد از چند کشور با جمعیت عمدتا مسلمان –شامل ایران، لیبی، سومالی، سوریه، یمن و کره شمالی-- را به خاک آمریکا منع می کند، قانونی اعلام کرد.

۱۳۹۷/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...