نسخه چاپی

تولید نفت روسیه ركورد زد

پایگاه خبری «اویل پرایس» آمریكا نوشت: تولید نفت روسیه ركورد جدیدی ثبت كرد كه از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تاكنون بی سابقه است.

به گزارش نما، اگر چه آمریکا و روسیه در سال های اخیر روابط چندان خوبی نداشته اند اما خبرهای اخیر بخش انرژی این کشور به طور حتم ناظران منتقد (سیاست های دولت) روسیه در هر دو کشور به ویژه در بخش انرژی را شاد کرده است.

یک مقام رسمی دولت روسیه که خواست نامش بیان نشود در مصاحبه ای اعلام کرد، تولید نفت این کشور رکورد جدیدی ثبت کرده است که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تاکنون سابقه ندارد.

به گفته این مقام مسئول، تولید نفت روسیه اکنون بین 1.54 تا 1.55 میلیون تن در روز معادل 11.29 تا 11.36 میلیون بشکه در روز در نوسان است.

وی، این افزایش تولید را ناشی از بالا رفتن سطح تولید نفت شرکت دولتی روسنفت اعلام کرد.

روسیه اکنون رکورد پیشین تولید نفت خود که در اکتبر 2016 (مهر-آبان1395) ثبت کرده بود را شکسته است. درست چند ماه پیش از این تاریخ بود که روسیه به توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکنند نفت (اوپک) پیوست که هدف آن افزیش قیمت نفت بود.

این رکوردزنی در حالی اتفاق می افتد که در نشست غیررسمی اوپک و غیراوپک در الجزایر، قرار است اعضا در مورد قدم های بعدی این سازمان با توجه به چالش های جهان انرژی از جمله تحریم نفت ایران، بحث و گفت و گو کنند.

همچنین در این نشست در مورد تمدید همکاری میان اوپک و غیراوپک برای یک سال دیگر نیز تصمیم گیری می شود.

15 کشور الجزایر، آنگولا، اکوادور، گینه استوایی، گابن، ایران، کنگو، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات متحده عربی و ونزوئلا عضو اوپک هستند.


۱۳۹۷/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...