نسخه چاپی

توزیع یك وعده غذای گرم به كودكان در مهدهای كودك

سرپرست وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی از تأمین یك وعده غذای گرم برای كودكان در مهد‌های كودك خبر داد.

به گزارش نما، انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم بازگشایی مدارس و مهد کودک‌ها که امروز(یکشنبه) برگزار شد، ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی و حادثه تروریستی اخیر اظهار کرد:سازمان تامین اجتماعی با بهره مندی از کادر پزشکی و مداخلات سازمان بهزیستی در طرح محب، در زمینه رویارویی با بلایای طبیعی و حوادث برای به حداقل رساندن آثار روحی و روانی تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز حدود ۱۴ میلیون دانش آموز راهی مدرسه و حدود ۷۰۰ هزار کودک نیز راهی پیش دبستان و مهد کودک می‌شوند، افزود: از امسال آموزش و پرورش تکلیف را از سه مقطع اول دبستان حذف کرد و ما با این روش‌ها به تکنولوژی‌های دنیا نزدیک‌تر می‌شویم.

محسنی بند پی ادامه داد: توجه به محیط‌های آموزشی که طلایی‌ترین آن مقطع پیش دبستان و مهد کودک است، می‌تواند ما را به رشد هر چه بهتر سوق دهد.

وی با بیان اینکه عوامل آموزشی در زمینه پیشرفت نقش جدی تری دارند، تصریح کرد: نقطه قوت سازمان بهزیستی در نظر گرفتن فضای آموزشی کودکان پیش دبستانی و مهد کودک است.

محسنی بند پی گفت: ما در ۳۰۰ آدینه مهد، ۲۰۰ مهد قرآنی، ۱۲۰۰ حاشیه مهد، ۸ هزار مهد شهری و ۷ هزار مهد روستایی که جمعا ۱۸ هزار مهد را شامل می‌شوند شاهد آموزش مسائلی هستیم که رشد و تکامل همه جانبه‌ کودکان را هدف گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه در مهد کودک‌ها به تغذیه، رشد جسمی و روحی، رشد فکری و مهارت آموزی کودکان توجه ویژه‌ای می‌شود، افزود: ما می‌توانیم با مهارت آموزی در عرصه واقعی محیط کار و کارورزی در بنگاه‌های اقتصادی مهارت‌های شغلی و اخلاقی، حرفه‌ای و تربیتی افراد را رشد دهیم.

وی افزود: در سند رشد و تکامل همه جانبه کودکان باید سازمان‌ها به مهارت‌های کودکان توجه داشته باشند و اگر قصد پرورش فردی اجتماعی پذیر و برخودار از سعه صدری را داریم، باید از سنین پایین شروع کنیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: طرح تامین یک وعده غذای گرم برای کودکان و تربیت نسلی که همه ابعاد وجودی یک فرد را داشته باشد، در دستور کار سازمان بهزیستی است.

۱۳۹۷/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...