نسخه چاپی

پوتین اسرائیل را تحت فشار قرار می دهد

هاآرتص اعلام كرد: بعید است پوتین بخاطر دوستی با نتانیاهو از اهرم فشار بر اسرائیل استفاده نكند.

به گزارش نما، پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت: آمیخام نورکین، ژنرال ارشد و فرمانده نیروی هوایی اسرائیل، ماموریت خود را انجام داد اما مسکو هیچ عجله‌ای برای اعلام حل و فصل موضوع سقوط هواپیمای این کشور در دوشنبه گذشته ندارد.

ارتش اسرائیل از گفتگوهای شبه تجاری با افسران نیروی هوایی روسیه و ارائه یافته های تحقیقات اسرائیل در مورد هدف قرار گرفتن و سقوط هواپیمای مسکو به وسیله آتش سامانه های دفاع هوایی سوریه در جریان حمله اسرائیل به منطقه لاذقیه در شمال سوریه خبر داد. با وجود این، هر چند سخنگوی کرملین گفت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در جریان توضیحات طرف اسرائیلی قرار گرفته است، تنها متخصصان وزارت دفاع روسیه می توانند در این مورد که آیا توضیحات نورکین قانع‌کننده بوده یا خیر‌، اظهارنظر کنند.

البته تصمیم نهایی به وسیله پوتین و نه کارشناسان گرفته می شود. اما از زمان وقوع این حادثه، مقامات روس چندین اظهارنظر متفاوت درباره آن داشته اند. وزارت دفاع روسیه که یک روز بعد از حادثه بیانیه‌ای منتشر و در آن اسرائیل را تهدید کرد، همچنان موضعی سرسختانه در قبال حادثه سقوط هواپیمای این کشور دارد. اما پوتین خود با لحنی آرام و حتی مایل به چشم پوشی از این حادثه صحبت کرد و آن را ناشی از مجموعه‌ای از اشتباهات تاسف بار دانست. از سوی دیگر افسران روس که با همتایان اسرائیلی خود در ارتباط بوده‌اند صرفا به مسائل حرفه‌ای از جمله علل وقوع حادثه و اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه پرداختند.

تحقیقات اسرائیل که نورکین ابتدا یافته های آن را در یک نشست بزرگ و سپس در جلسات خصوصی برای مقامات روس ارائه کرد، به هیچ نقص و اشتباهی در عملکرد نیروی هوایی اسرائیل اشاره

۱۳۹۷/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...