نسخه چاپی

شریعت نژاد در گفتگو با نما:

مردم سیل زده چشم انتظار حضور وزیر راه و شهرسازی دراین استان بودند

عکس خبري - مردم سيل زده چشم انتظار حضور آقاي اخوندي دراين استان بودند

نما ینده مردم مازندران، تنكابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای نوبخت رقمی را برای جبران خسارت های سیل اعلام كرد ولی این مبلغ در استان به نصف كاهش یافته و خدا می داند اگر به تهران برسد چقدر قرار است از آن كسر شود.

شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم استان مازندران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با اشاره به سیل اخیر در شهرهای شمالی کشور، گفت: مردم مناطق سیل زده انتظار داشتند وزیر راه و شهرسازی به مناطق سیل زده آمده و از نزدیک وضع شهرها و کیفیت ساخت و سازها را بینند.
وی با بیان اینکه شاید آقای آخوندی در جریان وقوع سیل و بروز آسیب های وارده به مردم نبودند، گفت: امیدواریم مسئولینی که آمدند ایشان را در جریان بگذارند که میزان آسیب ها چقدر است تا برای بازسازی و رفع مشکلات مردم این منطقه اعتبار لازم در نظر گرفته شود.
وی در واکنش به سفر وزیر راه و شهرسازی به مشهد همزمان با وقوع سیل در شمال کشور، تصریح نمود: شاید سفر ایشان از قبل هماهنگ شده که نتوانستند در آن تغییری بدهند لکن الویت وزراء باید کنار مردم بودن در زمان بروز اتفاقات اینچنینی باشد تا حداقل با مردم همدردی کنند.
وی افزود: حجم وسیع آب با طغیان رودخانه ها به سمت شهر ها سرازیر شده و سنگ ها را از مناطق جنگلی با خود بر سر مردم آوار کرد و خانه های زیادی را خراب و دامداری وکشاورزی مردم را نابود کرد و زیر بناها و پل ها را از بین برد.
وی با تقدیر از اطلاع رسانی به موقع صدا وسیما که خسارت ها را به حداقل کاهش داد، گفت: اکنون مسئولین در تلاش برای بازسازی راههای ارتباطی و وصل برق و گاز مناطق سیل زده هستند و همه منتظر اعتبارات دولت برای جبران خسارت آسیب دیده بوجود آمده اند.
وی افزود: البته آقای نوبخت رقمی را برای خسارت ها اعلام کردند ولی این مبلغ در استان به نصف کاهش یافته و خدا می داند اگر به تهران برسد چقدر قرار است از آن کسر شده و در نهایت نصیب مردم استان و بازسازی تخریب های صورت گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه برای پل های تخریب شده محاسبات طغیانی در ساخت صورت نگرفته بود، گفت: کارشناسان وزارت نیرو اذعان نمودند دبی طغیان رودخانه ها را زمان ساخت 50 درصد محاسبه کردندکه باید دهانه پل ها را بیشتر می گرفتند تا طغیان رودخانه ها سبب تخریب پل ها نشود ضمن اینکه اشکالاتی هم در طرح های هادی است که طرح های هادی سبب می شود بافت روستا درست در حاشیه رودخانه احداث شود و مردم مجبور شوند در این مناطق با مجوزهایی که اداره آب می دهد ابنیه خود را بنا کنند، که باید اصلاح شود.
وی افزود: دولتمرادن عامل اصلی بروز مشکلات در این حوادث هستند و جای تامل دارد پلی 10 یا 15 سال پیش بدون استحکام کافی ساخته شود و امروز اینچنین دوباره هزینه روی دست کشور بگذارد که اگر از اول با صرف هزینه کافی و مستحکم ساخته می شد اینطور تخریب نمی شد.

۱۳۹۷/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...